Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er et af de vigtigste elementer for at skabe succes på Google. Derfor skal man altid bruge ekstra meget tid på at analysere sig frem til de relevante søgeord for den branche som man gerne vil rangere i. En søgeordsanalyse er med til at skabe et overblik over hvor mange der søger på specifikke søgeord, og om de er relevante at investere en stor mængde tid i at få frem i googles organiske resultater.

Når vi laver en søgeordsanalyse har vi stort fokus på at den bliver lavet korrekt fra starten. En søgeordsanalyse skal derfor indeholde følgende:

  • Vigtigst primære søgeord
  • Sekundære søgeord for branchen
  • Relaterede søgeord
  • Antal søgeforespørgsler på Google
  • Nuværende placering på Google
  • Konkurrence parametre

Når analysen er lavet er den med til at give et overblik over hvordan ens side er placeret i dag. Dette er et vigtigt punkt for dig som kunde, så du kan se om det går bedre eller dårligere efterhånden som en optimering skrider frem.

Står du selv for at optimere din side, og ønsker at få udarbejdet en søgeordsanalyse, hjælper vi gerne med dette.

Det får du, når du bestiller en søgeordsanalyse

  • En gennemarbejdet analyse med alle de søgeord som er relevante for dig
  • En prioriteret liste over dine vigtigste søgeord baseret på deres potentiale. Potentialet vurderes ud fra deres nuværende placering, konkurrencen på dem, deres relevans, typen af søgeord og antallet af søgninger på det pågældende søgeord.
  • Søgeord opdelt efter type af søgeord og/eller søgefrase som er tilpasset landingssider