SEO

SEO – Vil I også gerne vises i søgeresultaterne på Google?

Hvordan skal kunderne finde din hjemmeside? De fleste kunder bruger søgemaskinerne når de skal finde et bestemt produkt eller type af virksomhed. Derfor er det vigtigt at du er synlig på søgemaskinerne – især Google.

90% af alle klik ligger i de første 3 søgeplaceringer på Google. En høj placering på et godt søgeord, kan øge trafikken og dermed øge omsætningen i din forretning.

Det er ikke en let proces og derfor har vi brugt adskillige timer på at dygtiggøre os inde for området. Vi er SEO eksperter og tager udgangspunkt i din forretning, når der skal laves en optimal SEO strategi. Det foregår selvfølgelig inde for Googles retningslinjer og du kan derfor trygt indgå et samarbejde med os.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/basic_magnifier.svg

Søgeord

Det er vigtigt at man ligger godt på de rigtige søgeord. Vi fokuserer derfor på de søgeord der er optimale for din forretning. Søgeordene skal kunne omdannes til salg og øge din vækst i forretningen.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/ecommerce_graph_increase.svg

Du vækster hver dag

SEO er en længere proces og du kan derfor ikke forvente at ligge nummer 1 fra første dag. Vi leverer en optimal SEO strategi til din forretning og muliggør dermed topplaceringerne på Google.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/arrows_compress.svg

Google

Vi optimerer efter Googles søgealgoritme. Google er den største søgemaskine i verden og derfor overholder vi altid Googles retningslinjer. Du er derfor altid i trygge hænder hos os.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/arrows_clockwise.svg

Fuldend cirklen

SEO strategien der bliver leveret tager udgangspunkt i den enkelte forretning. Vi designer SEO strategien ud fra jeres forretning, så den favner alle jeres forretnings aktiviteter.

Hvad er SEO?

SEO står for search engine optimization (søgemaskineoptimering) og er i dag en stor del af virksomheders muligheder for at komme frem i Googles organiske resultater. Denne markedsførings metode er en af de mest Cost effetive i forhold til at ramme din målgruppe når de efterspørger dit produkt. Vi har hjulpet virksomheder med at skabe en kæmpe omsætning via google, for et meget lille markedsføringsbudget. Hvis du vil have mange flere ordre eller kunder i butikken kan du kontakte os og vi vil hjælpe dig til tops i google.

Når man skal lave SEO på ens hjemmeside kan man dele det op i flere kategorier for hvad der er vigtigt.

  • Grundig analyse
  • Teknisk fejlfinding af din hjemmeside eller webshop
  • Onsite gennemgang / tekstoptimering
  • Linkbuilding

Grundig SEO analyse med fokus på data:

SEO

Besøgsantal fra google:

Mål fra google:

Inden vi går i gang med at optimere hele jeres site, bruger vi tid på at analysere jeres data, sådan vi kan ligge den korrekte SEO strategi fra start. Vi arbejder meget data minded, da dette kan bruges til at skabe de rigtige beslutninger fra start. I vores analyse tilgang går vi ind og kigger på data i alle former. Her kigger vi både på links, landingssider og teknik. Dette gør vi for at kunne hjælpe dig med at finde de lavest hængende frugter på din side så vi kan få dem rettet først.

Analyse ligger derfor i webstarters DNA da vi tror på at big data kan bruges til at kalkulere hvordan din hjemmeside kan skabe mere vækst. Ligeledes anvender google i dag rigtig mange forskellige faktorer for at rangere en side på google, og her har vi nørdet disse faktorer gennem flere år.

Teknisk SEO analyse

Når vi har gennemarbejdet jeres data og tjekket jeres linkprofil vil vi lave en teknisk gennemgang af jeres side. Teknisk SEO betyder kort sagt at man ligger fundamentet for en god optimering og sørger for at google forstår hele den måde som din hjemmeside er kodet på. Hvis man sammenligner det med et hus, så starter man altid med at ligge et fundament som man bygger huset på. Det er det samme med kodestrukturen på dine side i forhold til SEO. Google har selv lavet en guide til hvad de ligger fokus på når deres robot crawler gennem ens side, men hvis du vil have det fulde ud af at komme frem på google skal man altid tage dem med et gram salt.

I webstarters tekniske analyse gennemgår vi derfor mange tekniske analyser for at finde frem til hvad der er mest hensigtsmæssigt at optimere på først. Dette er den vigtigste del af at få en side der performer godt på Google. Her er nogle af de tekniske ting som vi gennemgår på siden:

  • Hastighedsoptimering
  • optimering af Robots.txt
  • Rich Snippets
  • href lang for fleresprogede sider

Hastighedsoptimering

Hastighedsoptimering betyder egentlig hvor hurtigt loader din hjemmeside. Efter at smartphonen kom frem står folk ofte på lidt tvivlsomme hastighedsforbindelser til internettet, og derfor har google meldt ud at sider der loader langsomt vil bliver nedprioteret af googles crawler. Derfor er det blevet en af de vigtigste faktorer for at ranke godt på google at hastigheden er i top. Google har her udviklet deres eget værktøj som du kan teste din side på her.

En acceptabel loadtid er hvis din side ligger over 80/100. Så hvis du ligger under dette skal du tage kontakt til os, så vi hurtigst muligt kan hjælpe dig med at forbedre din pagespeed og få din seo back on track.

Vi har opsat nogle af de elementer som er vigtige i forhold til optimering af din loadspeed her:

  • Optimering af billeder
  • Udnyt cachelagring i diverse browsere
  • Optimer serverens svartid
  • Reducer HTML og fjern “slamkode”
  • Reducer CSS og javascript.

Optimering af robots.txt

Robots.txt er en fil som fortæller hvad Google ikke må indeksere i deres søgeresultater. Dette bliver især brugt hvis du har filer som du ikke ønsker skal indekseres på google. Dette kan eksempelvis være en PDF som du ikke ønsker skal vises. Det kan være et stort datablad på en maskine som man tilbyder på ens hjemmeside.

Når du implementere denne tekstfil på dine siden skal den ligge i “roden” for at fungere korrekt. Hvis du er i tvivl om hvordan dette gøres korrekt skal du ikke begynde at gøre det, da det kan ende med at du blogger hele din hjemmeside for google. Dette har vi desværre set før, og derfor anbefaler vi kun at man skal gøre det selv hvis man ved hvordan dette gøres.

Opsætning af Rich Snippets

Rich Snippets går ud på at skabe mere blikfang ude på google. Når man googler rundt ser man nogle gange nogle forskellige sider med stjerner. Derfor bruges det til at:

  • Tiltrække opmærksomhed til din side og skabe en bedre CTR (click through rate)
  • Er med til at skabe mere information omkring indholdet på side

Der findes mange forskellige muligheder for hvordan du bruge rich snippets i dag. Man kan få stjerner vist i google som er med til at skabe blikfang.

Href-lang til internationale sider

hreflang blev lancheret tilbage i 2011 og var med til at gøre det meget nemmere at have en side med flere forskellige sprog. Man bruger Hreflang til at fortælle hvilket sprog som en side er på.

Når man indsætter dette tag i sin kode fortæller man google hvilket sprog som siden foregår på. Tagget ser således ud:

<link rel=”alternate” href=”http://www.ditwebsite.com/se” hreflang=”se” />

Derfor er det blevet meget nemmere at køre flere forskellige sprog på den samme side, sådan at googles robot nemt og hurtigt kan forstå hvordan det virker.

Dette er nogle af de punkter som vi gennemgår ved en teknisk analyse. Der er mange flere som der skal fokus på også. Hvis du ønsker vi skal kigge din side igennem med de tekniske briller, så kontakt os og vi vil gå hele din side igennem.

Onsite SEO optimering

Når det tekniske fundament er lavet på din side skal man i gang med at optimere tekster som bla. indeholder H-tags, og meget andet. Vi har lavet et udsnit af en liste omkring hvad der er nogle af nøglepunkterne for at komme frem på google.

  • Søgeordsanalyse
  • Meta Description
  • Billede optimering
  • Brødkrummer

Søgeordsanalyse

Inden man går i gang med at lave optimeringer til google er det vigtigste at lave en søgeordsanalyse. Den er med til at give et indblik i hvad det er folk de søger på, samt hvor mange der søger. Google har deres eget værktøj til det som hedder keyword planner. Dette er en funktion som er tilknyttet Google adwords. Hvis man skal have den fulde adgang skal man bruge penge på google adwords, for at få de helt korrekt tal. Ellers køre tallene fra 10-1000 og i den rangering.

Udover at bruge keywordplanner findes der mange andre værktøjer til at finde gode søgeord. Bla. kan der nævnes ubersuggest som er et fantastisk værktøj til at finde longtail søgeord. Longtail søgeord betyder at der bliver brugt flere søgeord efter hinanden i google. eks. “billige underbukser i bomuld”. Typisk så konvertere longtail søgeninger meget bedre en søgninger på enkelt søgeord som eks. “underbukser”.

Det er derfor vigtigt at man sørger for at få alle de forskellige søgeord og sætninger med når man laver en søgeordsanalyse. Dette er fundamentet for en god optimering.

Heading stuktur

En af de elementer som spiller ind i forhold til at skabe en god struktur på ens tekstsider at at bruge de korrekte title tags. Google har i mange år arbejdet efter Jounalistens foreskrifter. Her starter man som regel med en overskrift i H1. Efterfølgende bruger man H2 og H3 tags ned gennems ens side for at skabe en tekst der en nem at læse. Disse funktioner har google brugt i mange år for at kunne læse og forstå tekster bedre.

Meta descriptions

Meta descriptions er den lille tekst ude i googles resultater som man kan læse som en advertiser til hvad den pågældende side omhandler når man kommer ind på den. Dette har ikke den store indvirkning på SEO, men er med til at give en bedre CTR. CTR er gennem tiden blevet en vigtigere faktorer for google at rangere efter, da man bruger denne og afvisningsprocenten til at udregne om brugerne rammer sider med relevant indhold når de klikker på dig. Hvis de hurtigt kommer tilbage til google så var siden ikke relevant nok for det søgeord som du bliver fundet på. Derfor vil google begynde at flytte din hjemmeside vær fra side 1. Derfor er det vigtigt at folk altid rammer de rigtige landingssider sammenholdt med at du skal skabe noget godt og lækkert content på dine sider.

Billede optimering

Når du uploader billeder til din side er det vigtigt altid at gøre filstørrelsen på billedet så lille så muligt. Ud over det er det vigtigt at man udfylder alttags på alle ens billeder da det er med til at google kan forstå hvad der er på billederne. Googles robot kan ikke se billeder og er derfor meget afhængig af alt-tag på disse.

Brødkrummer/breadcrumps

Disse er med til at vise hvor brugerne er henne på din hjemmeside. Dette er en funktion som google godt kan lide man bruger da det er med til at skabe en god brugervenlighed for de besøgende på din side.

Hvad er SEO - Webstarters.dk

Vil du gerne have flere besøgende til din hjemmeside eller webshop? Det kan du få på mange forskellige måder og SEO er en af dem. SEO er en forkortelse for søgeordsoptimering og kan hjælpe dig med at ...