SEO Vejle

Vækst din forretning med søgemaskineoptimering i Vejle

Oplever du ikke nok trafik til din hjemmeside? Hænger dine salg i bremsen? 

Så er det højst sandsynligt fordi, din virksomhed ikke er synlig nok på internettet. Ser brugerne dig ikke, når de søger på Google, får du heller ikke besøgende på din hjemmeside. Og det har betydning for dit salg.

Hos Webstarters tilbyder vi erfaren hjælp til SEO i Vejle og omegn – og ikke mindst den øvrige del af landet. Er du ikke selv kyndig i online markedsføring, kan altid du få en hjælpende, professionel hånd af os.

Hvad betyder SEO for din virksomhed?

Men hvad er SEO overhovedet for en størrelse? Hvis du ikke er bekendt med begrebet, er det på tide, at du bliver det. For det er en online markedsføringsform, du bare ikke kommer uden om i det digitale landskab, hvor der er kamp om brugernes interesse.

Søgemaskineoptimering er det danske udtryk for Search Engine Optimization, som i daglig tale forkortes af de tre bogstaver SEO. Det er altså et begreb, der dækker over optimering af synligheden i organiske søgninger i søgemaskiner som eksempelvis Google, der bruges af langt de fleste brugere. SEO er derfor afgørende for, om du bliver set af brugerne, når de søger efter information, produkter og ydelser på nettet.

SEO handler derfor om at optimere din hjemmeside i forhold til de algoritmer og kriterier, som Google opstiller. Arbejdet med SEO gælder om at imødekomme de krav Google stiller til høj ranking, så du bliver belønnet med øget eksponering. Det er ikke alene Google, der bestemmer internettets rangeringer. Brugerne har en stor del at sige, og derfor skal du huske, at du kommunikerer til mennesker og ikke blot en maskine.

Har du brug for søgemaskineoptimering i Vejle eller et andet sted i landet, stiller vi gerne vores ekspertise og erfaring til rådighed. Webstarters yder hjælp til alle aspekter fra idé til analyse, tekstforfatning og optimering. 

Kom til tops pĂĄ Google

NĂĄr du søger pĂĄ Google, gĂĄr du sjældent om pĂĄ side to, tre eller fire af resultaterne. Bare rolig – SĂĄ er du nemlig ligesom de fleste andre internetbrugere. 

Derfor handler det om at optimere din hjemmeside, så Google belønner den med ranking på side 1, når brugere søger efter produkter og viden, som du ligger inde med. Hele 87% af danskerne tyer nemlig til Google, når de skal tage en købsbeslutning. Det viser den nyeste forbrugerundersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel. Der er derfor mange kunder og penge at hente, ved at rangere højt på Google med søgemaskineoptimering.

Allerbedst er det, hvis du kan komme på podiet og være blandt de øverste tre organiske søgeresultater. For som du sikkert kan regne ud nu, er der ingen der ser dig, hvis du ligger og roder rundt nede i bunden af søgelisten. 

Vejen til Googles hjerte er gennem brugerne, for Googles formål er at servere det mest relevante og brugbare indhold for deres søgere. Men hvordan tilfredsstiller du brugerne og dermed Google? 

Nogle af de mest gængse kriterier blandt andet:

  • Naturlig mængde af relevante keywords eller søgeord i hjemmesidens indhold og i meta title og beskrivelse.
  • Velformulerede, unikke tekster med brugbar og værdifuld information.
  • Høj dvæletid – Jo længere tid brugerne bruger pĂĄ din hjemmeside, desto bedre.

Det betyder ogsĂĄ, at Google ikke bryder sig om:

  • Kort dvæletid, altsĂĄ at brugerne hurtigt forlader din side. Det udviser irrelevans.
  • Indhold spækket med søgeord – sĂĄkaldt keyword stuffing. Det virker unaturligt, og skrives ikke i brugernes bedste interesse.
  • Dobbelt indhold, der ofte kaldes duplicate content. Det er eksempelvis tekster, som kan findes andre steder pĂĄ din eller andres sider pĂĄ nettet.

Værdifuldt indhold til gavn for brugerne

Når vi arbejder med SEO i Vejle, Kolding eller andre steder i landet, analyserer vi altid den enkelte virksomhed i dybden for at finde frem til præcis det sted, vi skal sætte ind for at skabe størst online synlighed. Det gør vi i tæt samarbejde med virksomhedens ejere og interessenter, så der altid er overensstemmelse i målsætninger og værdier. 

Blandt andet kigger vi altid på, om hjemmesiden er brugervenlig. Har brugerne let ved at navigere rundt på siden? Loader undersiderne hurtigt? Er der døde links eller andet misligholdt på siden? Det har betydning for, om brugerne bliver på siden eller skræmt klikker sig væk til en konkurrerende side.

For at tage springet op i søgeresultaterne skal du levere indhold, som din målgruppe kan bruge til noget. Har du relevant indhold, trækker du også trafik til din side – og det er første step til øget salg. Brug din ekspertviden og vis dine potentielle kunder, at du er vidende og kompetent på netop dit område. 

Konverter leads til salg

Hvis du driver virksomhed, er din målsætning med sikkerhed også, at der skal penge i kassen. Men hvordan går du fra besøgende til reelle kunder? Det er en langstrakt affære, og det sker typisk ikke fra den ene dag til den anden. Brugere skal påvirkes over flere gange, inden de rent faktisk skrider til handling. Du skal så at sige varme leads op, før de forvandles til salg.

Her er linkbuilding en væsentlig faktor. Bruger du interne links til andre relevante sider på dit website, kan du øge chancerne for at besøgende bliver længere tid på din side, hvis det altså er gode og brugbare links. Det kan i sidste ende forvandle besøgende til salg. Hvis du vil maksimere din digitale indsats som helhed, kan remarketing på f. eks Facebook også være en glimrende måde at fastholde besøgendes interesse. 

SEO skal passes og plejes

Mange mennesker tror, at SEO er en magisk engangs-løsning, de aldrig behøver kigge på igen. Det er dog en stor misforståelse. Arbejdet med SEO skal nemlig passes og plejes for at blive ved med at spire. Du kan ikke bare trække håndbremsen, når først du er steget til tops på Google. Sådan fungerer det ikke.

For slipper du gashåndtaget, vil dine konkurrenter lynhurtigt overhale dig inden om og skubbe dig ud af topplaceringerne. Derfor er det vigtigt at være indstillet på, at SEO er et kontinuerligt arbejde, der hele tiden skal justeres og optimeres i forhold til Googles nye ranking-krav.

Har du brug for hjælp til SEO i Vejle eller omegn?

Er du ikke selv en ørn til SEO? Bare rolig, det er vi. Vi hjælper allerede mange virksomheder med SEO i Vejle, Kolding og flere andre byer i Trekantområdet.

Vi har ydermere stor erfaring med at udvikle hjemmesider, så du har det bedst mulige udgangspunkt for din nye, digitale rejse mod flere salg. Vi ved tilmed, hvordan du får indhold og design til at flyde sammen til én samlet brugeroplevelse, så Googlende kunder ikke kan komme udenom dig. 

Skal vi også hjælpe dig med at optimere din online tilstedeværelse?