SEO Odense

Få kompetent øgemaskineoptimering i Odense

I en digitaliseret verden er det helt afgørende, at du er synlig online – uanset hvilken form for virksomhed du driver. For er du ikke til stede, når brugere ihærdigt leder efter bestemte produkter, ydelser eller informationer, vælger de konkurrenten som er.

Hos Webstarters kan du få hjælp til SEO i Odense og resten af landet, så din virksomhed ikke drukner i det store, digitale hav. 

SEO som markedsføringsform

SEO er en forkortelse for det engelske begreb Search Engine Optimization. På dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. I dag kommer du næppe udenom at skulle bruge en eller anden form af SEO, hvis du vil ses af brugerne, når de søger på Google. 

Den nyeste undersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel viser, at hele 87% af danskerne søger på Google, inden de tager en købsbeslutning. Ikke nok med, at der er mange øjne og store portioner opmærksomhed involveret, så er det potentielt også mange penge, som danskerne fordeler baseret på netop søgeresultaterne.

Hvad gør SEO egentligt? 

Mange mennesker tror, at SEO finder sted ude på internettet, fordi det er der, resultaterne af dit arbejde vises. SEO handler dog om at optimere din hjemmeside, så den overholder Googles stramme placeringskriterier. Fordi Google er et eftertragtet sted at være, stiller den amerikanske søgegigant også strenge krav til, hvad man må og ikke må, hvis man vil have en god placering. Der findes nemlig et hav af hjemmesider på internettet, så det siger sig selv, at ikke alle kan ligge øverst. 

Derfor prioriterer Google de virksomheder, der vurderes som værende mest relevante på et bestemt søgeord. Sælger du vintersportstøj, kunne det være “langrendsski”, “skistøvler” eller “termoflyverdragter”. Det er de ord, mennesker der leder efter vintersportstøj søger efter, og det er derfor på disse ord, du skal gøre dig relevant. Det kan du blandt andet gøre gennem velformulerede tekster, gode råd eller guides. 

Vi hjælper din virksomhed med søgemaskineoptimering i Odense, Kolding, Aarhus og resten af landet. Med flere års erfaring i rygsækken ved vi, hvad der tæller i regnskabet, når topplaceringerne skal fordeles. På den måde forfiner du din online profil, så brugerne lettere finder frem til dig.

Stryg til tops på Google

Vi starter dette afsnit med en lille øvelse. Det er nemlig rigtig godt at få de små grå kørende, når vi snakker SEO. Hvor ofte du går om på side tre eller fire – eller side to, for den sags skyld – når du googler på nettet? Vi tror, vi kender svaret. Aldrig. 

Det er nemlig helt afgørende for din online succes, at du ligger helt i top, og gerne blandt de tre første organiske søgeresultater, når brugere søger efter de ydelser eller produkter, du kan tilbyde. Ligger du i bund, er der ingen, der ser dig – faktisk eksisterer du groft sagt ikke i den digitale kamparena.

Inden for SEO er det derfor vigtigt at flette de søgeord, som brugerne oftest søger på, ind i dine hjemmesidetekster. Men det skal gøres på en elegant og naturlig måde – ellers går du hurtigt fra plusser til minusser i Googles bog. For at stryge til tops skal du altså levere et indhold, der skaber værdi for brugerne. Det kan du, som nævnt i eksemplet med skitøj, gøre med guides eller gode råd. Det er den direkte vej til Googles hjerte, når podiepladserne skal fordeles. 

Med SEO i Odense kan du også rangere på geografiske tendenser i dit nærområde, og trække på søgeord, der er koblet til byens seværdigheder, traditioner eller historie, hvis du er stærkt lokaltforankret. Hos Webstarters arbejder vi nemlig også med lokal SEO.

Relevant indhold trækker trafik til din side

Du skal have folk til at klikke sig ind på din side. Det er første step i den store kamp om kunderne. Og det gør du først og fremmest ved at være synlig i toppen af feltet. For at komme herop er det ikke nok bare at proppe søgeord ind i dit indhold på din hjemmeside – du skal tilbyde dine besøgende et brugbart, unikt og relevant indhold.

Serverer du indhold, der giver dem information, vil de blive længere på din side og tage for sig af retterne. Det skaber en dominoeffekt. Google hæfter sig nemlig ved den såkaldte dvæletid, der er udtryk for, hvor længe besøgende bliver hængende på din side, når de skal rangere de mange hjemmesider. Her er det også vigtigt, at din hjemmeside loader hurtigt og giver en god brugeroplevelse – ellers smutter dine besøgende hurtigt igen.

Med det relevante og brugbare indhold nøje tilpasset din målgruppe, skaber du samtidig et indhold, der ikke bare er udarbejdet for en Google-algoritmes skyld, men rent faktisk til rigtige mennesker.

Marker dig som troværdig ekspert

Når vi hjælper virksomheder med SEO i Odense og den øvrige del af landet, ved vi, hvor vigtigt det er, at de får positioneret sig som eksperter på deres område. Det skaber troværdighed og tillid fra brugerne. For vil du helst handle med en ekspedient, der virker til ikke at have styr på de produkter, de tilbyder? Eller foretrækker du en ekspedient, der virker autoritær og skarp på de udbudte produkter? Svaret er ligetil. Vi nærer som forbrugere naturligvis større tillid til dem, der formår at markere sig som eksperter.

Derfor er det vigtigt, at du får skabt den nødvendige tillid, der får de besøgende til at komme tilbage igen og igen. På den måde får du skabt en relation til brugerne, og de er altid mere tilbøjelige til at købe af dem, de føler, de kender.

Fra besøgende til kunder

En af de bedste måder at få flere kunder i butikken er at eksponere din virksomhed så meget som muligt – Og til de rigtige mennesker. Det er ikke sikkert, at de køber dine produkter eller bestiller dine ydelser, første gang de besøger din webshop eller hjemmeside. Inden for markedsføring er det alment kendt, at brugere skal påvirkes flere gange inden de handler. Det gør vi blandt andet med remarketing. 

Du skal altså varme dem op lidt efter lidt. Her er gode, relevante links også værdifulde i SEO-arbejdet. Linker din side til andre værdifulde sider, som brugerne klikker rundt på, kan det konvertere leads til salg – og dine besøgende bliver derfor til kunder.

SEO er et on-going arbejde

Arbejdet med SEO er ikke en engangsforestilling. Det er et fortløbende arbejde, der hele tiden skal tilpasses og justeres. Internettet sover aldrig, og brugerne har ligeledes også altid et vågent øje på deres behov og ønsker.

Det betyder derfor også, at du ikke kan smække benene op, når først du har nået en topplacering på Google. For der er et hav af konkurrenter, der ligger på spring for at overtage tronen. Og derfor er du nødt til hele tiden at arbejde og optimere for at holde fast i toppen.

Vi har et kompetent hold af SEO-eksperter, som kontinuerligt holder sig opdateret på Googles algoritmer, og som sørger for, at din virksomhed er up-to-date med de nyeste trends og tendenser. 

Lad os hjælpe dig til tops på Google

Når du arbejder med SEO, er det vigtigt, at du præcist ved, hvad der skal til. Det ved vi – og med flere års erfaring har vi formlen, der virker.

Med vores hjælp til SEO Odense, Kolding eller København kan du blive en rigtig SEO-haj, der ved, hvordan spillet fungerer på det digitale søgemarked. Vi sidder klar til at hjælpe dig med at skubbe dig og din virksomhed frem i søgelyset – Med SEO i Odense, Aarhus, København og resten af Danmark.