SEO Konsulent

Hvordan vælger du den rigtige til søgemaskineoptimering?

Hvis du ønsker en succesfuld hjemmeside, så er SEO-arbejde vigtigere, end du formentlig går og tror. Heldigvis er der hjælp at hente, da en SEO konsulent kan hjælpe dig med at skabe optimal synlighed for din hjemmeside. Lad derfor en SEO konsulent om at skabe de bedste præmisser for online salg hos din virksomhed. Så kan du gøre, hvad du er allerbedst til i mellemtiden.

Hvad gĂĄr SEO ud pĂĄ?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som på dansk kan oversættes til i søgemaskineoptimering. Fremfor de lange begreber siger de fleste dog bare SEO.

SEO handler bl.a. om, hvordan vi kan tilpasse teksterne på en hjemmeside, så Google placerer dig i toppen af søgeresultaterne. Denne proces er en uhyre vigtig del af enhver moderne virksomheds online markedsføring.

Det batter nemlig ikke spor at have en velskrevet og flot hjemmeside, og gode produkter, hvis ingen kunder falder over din webshop. Af denne grund er SEO-arbejde alfa og omega, hvis du vil kunne konkurrere online.

For at tiltrække kunder er særligt Ă©t vĂĄben afgørende: synlighed. SEO-arbejde gĂĄr med andre ord ud pĂĄ at skabe maksimal adgang til din hjemmeside ved at placere den i toppen af søgeresultaterne. Herefter skal et besøg ogsĂĄ gerne konverteres til et salg – men det er en anden historie.

En SEO konsulent er en online marketing specialist

Hvad er en SEO konsulent så for én, tænker du måske. Og hvorfor skal du egentligt overveje en ekstern konsulent til din online marketing?

Jo, nu skal du høre. En SEO konsulent er en online marketing specialist. Og det med at være specialist, det er ikke kommet til os henover natten hos Webstarters. Tværtimod kræver det masser af arbejde med online marketing og søgemaskineoptimering at vide, hvordan en hjemmeside placerer sig bedst på Google.

Hvis du er lidt forvirret over, hvordan det alt sammen spiller sig ud på Google, så er det helt forståeligt. En SEO konsulent sidder heldigvis med fingrene nede i arbejdet hver eneste dag som online marketing specialist. Derfor er der være masser af ekspertise at hente for dig og din virksomhed hos en konsulent indenfor feltet.

Af denne grund vælger flere og flere virksomheder at få hjælp til Google og online marketing. Det giver god mening, da de bedste resultater ganske enkelt kommer fra online marketing specialister inden for branchen. Vil du kunne konkurrere mod andre hjemmesider, så bør du overveje at gøre det samme.

Hjælp til Google og søgemaskineoptimering

Hovedopgaven for enhver SEO konsulent er altså at skabe maksimal synlighed på Google. Det der med andre ord kaldes søgemaskineoptimering. Som søgemaskineoptimeringskonsulent ydes der hjælp til Google, hvilket betyder alverden til forskel for tilstrømningen af kunder.

Uden synlighed er du nemlig, i yderste konsekvens, irrelevant. Er du i tvivl om fremgangsmåden, er en SEO konsulent den rette hjælp til at føre dig frem online hos søgemaskinerne. Få derfor hjælp til Google af en SEO konsulent, så du ranker højt og dermed får den vigtige online synlighed, der lokker kunden til din biks.

Så slipper du samtidig for det besværlige arbejde med at holde dig opdateret på Googles belønningskriterier, det har du nemlig folk til at gøre for dig.

En SEO konsulent har fokus på Googles belønningskriterier

NĂĄr Google skal bedømme, hvilke hjemmesider, der skal ligge øverst pĂĄ deres toplister med søgeresultater, sĂĄ sker det ud fra en række kriterier – og en algoritme. I SEO-regi er det derfor altafgørende at arbejde hen imod disse kriterier.

Formålet med Googles strenge kriterier er, at brugerne får serveret det mest relevante og brugbare indhold først. Spørgsmålet er så, hvordan Google vurderer hjemmesider.

Svaret er, at en algoritme gør udvælgelses-arbejdet ud fra et væld af kriterier. Derfor skal en hjemmeside så vidt muligt efterleve Googles ranking-kriterier, som de har mere end 200 af, før hjemmesiden kan få en topplacering.

Googles belønningskriterier udvikler sig dog hele tiden. For omkring 500-600 gange årligt optimerer de deres algoritme for at imødekomme brugernes behov. Derfor skal du altid være oppe på dupperne, hvis din hjemmeside skal beholde en topplacering.

Sådan bliver du belønnet af Google

For at blive endnu klogere på SEO arbejde, så tager vi nu et kig på, hvad der helt konkret giver et plus i bogen hos Google. Her er fem vigtige eksempler på, hvilken indsats der belønnes hos søgemaskinen:

  •      Søgeord i overskrift, meta title og meta beskrivelse Det primære søgeord bør indgĂĄ i overskrift og metabeskrivelser, der er titlen og den korte tekst i søgeresultater pĂĄ Google. Disse er i sig selv et værktøj til at lokke brugere ind pĂĄ siden og dermed et indirekte signal til Google om relevans i søgeresultaterne.

  •      Søgeord i et naturligt flow, der optræder mere end andre ord. Et relevant og primært søgeord skal optræde flere gange i din tekst – men pĂĄ en mĂĄde, sĂĄ det ikke virker pĂĄtaget og unaturligt.
  •      Relevant og værdifuldt indhold. Jo mere relevant og værdifuldt, du kan gøre dit indhold, jo bedre vurderer Google dig. Google har som sagt til formĂĄl at skaffe brugerne det bedste indhold, der hjælper dem med deres problemer eller efterspørgsel. Hjælper du dem med det, bliver du altsĂĄ belønnet.
  •      Længere, velformulerede tekster – uden irrelevant indhold. Tekster med styr pĂĄ grammatik, korrektur og stavning belønnes af Google. Teksterne skal dog ikke bare være lange og velskrevne, de skal ogsĂĄ være fyldt med relevant information. Spam og fyld er derfor no-go.
  •      Dvæletid, der giver en indikation af, hvor lang tid gæsterne pĂĄ din side bruger pĂĄ dit indhold. Bliver dine besøgende lang tid pĂĄ din hjemmeside, sender det et signal om, at du har masser af relevant og brugbart indhold.

SĂĄdan bliver du straffet af Google

Nu går vi videre til, hvilke fælder du skal forsøge at undgå, hvis du ikke vil straffes af Google. Her er tre eksempler:

  •      Duplicate content er et udtryk inden for SEO-verdenen for duplikeret indhold – altsĂĄ dobbelt indhold. Vurderer Google, at der findes flere sider med det helt samme indhold pĂĄ nettet, hvad enten det er en konkurrents side eller dine egne sider, sĂĄ tæller det ned hos Google.

  •      Keyword stuffing er et begreb, der dækker over tekster, der er overfyldte med søgeord. Tidligere fyldte virksomheder deres tekster med søgeord for at placere sig i toppen hos søgemaskinerne, men den strategi gĂĄr ikke længere hos Google. Keyword stuffing er nemlig et tegn pĂĄ tekster uden brugbart indhold, hvilket algoritmen i dag kan gennemskue.
  •      DĂĄrlige links er altid en skidt idĂ©, nĂĄr det drejer sig om at opnĂĄ en god placering pĂĄ Google. Links er generelt vigtige for søgealgoritmerne, men de skal være af en vis kvalitet for at rykke dig op i hierarkiet. Et godt link er fra en hjemmeside, hvor der er masser af trafik, og som almindelige mennesker benytter.

Content marketing er en anden side af SEO

SEO er en markedsføringsstrategi, der har til formål at skabe online synlighed og topplaceringer i søgeresultater. I dén sammenhæng kan du ikke komme uden om content marketing, som du også bør lære bedre at kende.

NĂĄr du kommer i kontakt med en professionel SEO konsulent, vil fokus nemlig ogsĂĄ ligge pĂĄ udviklingen af kvalitets indhold, content, til din hjemmeside. Der er gode grunde til, at kvaliteten af dine tekster kommer i spil.

Ved at skabe relevant indhold af høj kvalitet til din målgruppe, påvirker du effektivt dvæletiden, som dine besøgende bruger på din webshop. Bedre indhold skaber altså troværdighed, da velproduceret og relevant indhold til dine kunder giver dem gavnlig information og svar på spørgsmål.

Content marketing vil derfor ikke blive opfattet som en strategi til at tilfredsstille en algoritme, selv om det effektivt belønner dig hos Google. På den vis er content marketing en vaskeægte win-win situation. Bedre hjemmesideindhold er nemlig gavnligt for brugernes oplevelse, og imødekommer derfor også Googles krav til den gode hjemmeside.

En SEO konsulent forstĂĄr gevinsten ved content marketing

En SEO konsulent forstår, hvad gevinsterne ved content marketing og søgemaskineoptimering er. Og en ekspert ved også, hvordan du udnytter disse gevinster til netop din virksomheds hjemmeside.

Content marketing er en effektiv marketing strategi for dig, der sidder på viden inden for dit felt. Er du ledende inden for din særlige branche, og forstår du at gøre brug af det online, så kan det betyde, at du fremmes på Google.

Sagt pĂĄ en anden mĂĄde: Giver du kunderne, de svar de efterspørger, og gør du det pĂĄ en indbydende og oplysende manĂ©r, giver det dig point hos Googles algoritme – og din søgeplacering forbedres. Her kan du derfor effektivt og mĂĄlrettet sætte ind, hvis du ønsker nye tiltag pĂĄ din webshop eller hjemmeside.

Moderne marketing handler om troværdighed

Online markedsføring handler derved mere og mere om én ting; nemlig troværdighed. Gennem engagerende og brugbart indhold kan du skabe tillid hos dine besøgende, hvilket altid er formidabelt til at konvertere et besøg til et salg. Derfor handler marketing i dag ikke om at “snyde” kunder, men tværtimod om at hjælpe dem via kvalitetsindhold og ved at skabe tillid.

SEO og content marketing er derved de to centrale redskaber, der skal hives op af værktøjskassen, hvis du vil skabe online succes for din virksomheds hjemmeside. I sammenspil, og hvis udført korrekt, booster de to strategier trafikken på din hjemmeside, så kunderne finder vejen til dine ydelser og produkter.

SEO samt content marketing er herved forudsætninger for al salg online, hvorfor du måske kan se vigtigheden af online marketing vokse for øjnene af dig.

SEO-arbejde kræver en fortsat indsats

Mange virksomheder, der kontakter en SEO konsulent, drømmer om resultater her og nu, og dĂ©t er en udfordring, da den hĂĄrde sandhed er, at SEO arbejde er en proces. At komme ind i varmen hos Google sker med andre ord ikke med et trylleslag. Men – med en mĂĄlrettet indsats kommer du langt.

Derfor kræver søgemaskineoptimering tålmodighed, men også vedhold, da den gode hjemmeside hele tiden skal holdes relevant set ift. Googles kriterier. En SEO-indsats er derfor ikke en quick fix løsning, og enhver der fortæller dig andet, er ingen online marketing ekspert.

Derfor er ekspertisen hos en SEO konsulent altafgørende, når det kommer til at indgå et samarbejde. Du gør derfor klogt i at finde den rette SEO konsulent, hvis du ønsker at lave vedvarende forbedringer på din hjemmeside.

Tre gode tips, før du kontakter en SEO konsulent

Inden du køber hjælp til Google fra en SEO konsulent, så er her er tre gode tips, som du kan have med i baghovedet, der gør det nemmere at skabe gode resultater.

1) Overvej hvilken service, du ønsker fra en SEO konsulent

Inden du indgår et samarbejde med en SEO konsulent, så kan du spørge dig selv, hvad du ønsker fra en online marketing specialist. Med andre ord, så skal du huske at forventningsafstemme.

Søger du fx konkret arbejde med at skrive kvalitets content til din hjemmeside, der har blik for metatitler og -beskrivelser samt relevante søgeord? Eller er du på udkig efter en helstøbt SEO-strategi for din hjemmeside, som er langsigtet og optimerer dig langt ud i fremtiden?

Ved at kende til dine ønsker, inden du finder din næste SEO konsulent, sparer du dig en god portion tid. Og som alle, der er en del af en virksomhed ved, så er tid penge. Gør dig derfor gerne overvejelser, inden du kontakter et online marketing bureau.

Og er du i tvivl, så kan du selvfølgelig altid blive klogere i samspil med en online marketing specialist. Hos Webstarters er vi altid klar på at tage en snak med dig om dine behov, da vi er med på, at du ikke nødvendigvis kender til SEO og strategier for online marketing.

2) GĂĄ efter en kompetent og erfaring SEO konsulent

Når du skal vælge en SEO konsulent til at varetage opgaver inden for markedsføringen af dig eller din virksomhed online, så bør du vælge en konsulent, der har kompetencerne og erfaringerne i orden.

Ved at vælge en professionel online marketing specialist får du det meste for dine penge. Der er nemlig brug for stor viden inden for SEO-universet, hvis du skal have de bedste resultater. Alle kan kalde sig SEO-kyndige, de færreste kan derimod kalde sig SEO-eksperter. Husk derfor din kritiske sans, når du skal finde en søgemaskineoptimerings konsulent.

Hos Webstarters er vi eksperter i SEO og online marketing, og derfor hjælper vi dig gerne videre med vores viden om, hvad der skaber effektiv søgemaskineoptimering. Vi har mange års erfaring, som vi udnytter til det fuldeste, når vi giver dig større synlighed på Google. Herved får du effektivt den bedste eksponering, der skaber mersalg.

3) Husk at en SEO konsulent frigør din tid

ForhĂĄbentlig er du her pĂĄ siden blevet klogere pĂĄ, at SEO-arbejde er en væsentlig og uundværlig bestanddel af al slags online marketing. Denne pointe gør dig ogsĂĄ opmærksom pĂĄ, at SEO optimering kan optage en stor bestanddel af din tid – og at opgaven kræver erfaring og ekspertise at gøre til perfektion. Og en vedvarende indsats.

Måske startede du din virksomhed for at sælge et særligt produkt eller for at yde en service, som du er fantastisk god til. Det gælder garanteret stadig. Gå derfor ikke på kompromis med, hvad du er god til. Lad en SEO konsulent om at skabe de bedste forudsætninger for dit online salg. Så kan du i stedet bruge din tid på det, du er ekspert indenfor.

Vi hjælper dig videre – med en kompetent SEO konsulent

Med vores hjælp bliver din hjemmeside ikke glemt af Google. Tværtimod vil vi målrettet og effektivt arbejde imod at få dig placeret i toppen på den populære søgemaskine. En god hjemmeside er nemlig ingenting foruden masser af kundeaktivitet. Derfor skal kunderne selvfølgelig kunne finde dig, når de søger online.

Vi hjælper dig professionelt og enkelt ved at skabe en hjemmeside, der benytter sig af alle de SEO-værktøjer, der findes. Gevinsterne for dig er flere. Du får værdifuldt indhold på din hjemmeside, som giver dine kunder, hvad de efterspørger uden så mange dikkedarer.

Du tiltrækker desuden, og fastholder, flere kunder til din webshop, da din virksomhed vil placere dig bedre og bedre i takt med, at du løfter kvaliteten på din hjemmeside.

Dét er kort sagt vores opskrift på god online markedsføring. Tøv derfor ikke, men kontakt os allerede i dag og hør nærmere om, hvordan vi skaber den bedste synlighed for din virksomhed på Google via målrettet SEO-arbejde.

Hvem er Webstarters?

Webstarters er et digitalt bureau med fokus på effektiv sparring, effektiv proces og effektive digitale løsninger. Effektivitet kan kort sagt siges at være et nøgleord for os, uanset hvad vi gør. For hos os møder du kun resultatorienterede nørder.

Webstarters er nomineret som ĂĄrets iværksættervirksomhed i Kolding, hvor vi har kontor. Vi er eksperter i digital marketing, og vi laver bl.a. SEO arbejde og udvikler hjemmesider til vores kunder. Det gør vi med henblik pĂĄ at øge din synlighed pĂĄ søgemaskinerne pĂĄ nettet, da en høj placering kan betyde flere antal besøgende – og en øget omsætning for din virksomhed.

Er du klar på at gøre en effektiv indsats frem mod bedre synlighed, og derved skabe mersalg, for din virksomhed? Så tag kontakt til os i dag hos Webstarters og hør mere om, hvordan en SEO konsulent kompetent og erfarent kan hjælpe dig videre med din online markedsføring.