SEO Bureau

Derfor bør du altid bruge et SEO bureau

Kan dine kunder finde frem til dig, når de leder efter de produkter eller ydelser, du tilbyder? Det er afgørende, at du får den synlighed, der er så vigtig for din berettigelse og eksponering på markedet. 

Uden synlighed er du nemlig ikke relevant. Her kan et SEO bureau være den rette hjælp til at hjælpe dig frem i søgemaskinerne, så du ranker højt og dermed får den vigtige online synlighed.

Som navnet antyder, er et SEO bureau specialiseret i SEO. Bureauets hovedopgave er derfor at øge den relevante trafik til din hjemmeside, for på den måde at skabe større eksponering. 

Du kan både få bureauet til at rådgive og sparre omkring dine SEO-aktiviteter, eller du kan lægge hele SEO-delen i hænderne på bureauet. Det afhænger helt og holdent af din egen erfaring og kunnen indenfor SEO-området. 

Hos Webstarters A/S er vi specialister i netop SEO og vi varetager dagligt et rigt katalog af danske virksomheders bedste interesser på Google.

Hvad er SEO?

For at forstå, hvad et SEO bureau præcist er og gør, er det relevant at forstå, hvad SEO er for en størrelse. 

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization – men i stedet for det lange navn, kaldes det i langt de fleste tilfælde bare for SEO. På dansk er det altså en forkortelse for søgemaskineoptimering, der er en afgørende del af enhver moderne virksomheds online markedsføring. SEO er nemlig alfa og omega for, at du får opmærksomhed fra Google og dermed potentielle kunder.

Når vi som bureau arbejder med SEO, er det ud fra tankegangen om at optimere en kundes, måske din, hjemmeside i henhold til de kriterier, som søgemaskinerne har opstillet for at ranke de mange hjemmesider, der findes online. 

Det handler nemlig om at ligge så højt placeret som muligt på Google eller andre søgemaskiner. Jo højere en rangering, desto større chance er der for, at potentielle kunder klikker på din hjemmeside og ikke konkurrentens.

For at ranke højt og bedre end dine konkurrenters hjemmesider, er det vigtigt, at din side er relevant og brugbar for brugere og potentielle kunder – er den ikke det, vil du forsvinde ned på listen over hjemmesider på Google.

Har du derimod relevant indhold på din hjemmeside, vil det forfine din online profil, og så har potentielle kunder lettere ved at finde frem til dig. På den måde er SEO et redskab til at optimere dine sider sammenlignet med det, brugerne efterspørger.

Et bureau specialiseret i SEO kan (næsten) udføre mirakler, men ikke trylle

Når et bureau hjælper dig med at optimere din SEO, for at få en bedre placering på Google, og dermed øget synlighed for dine brugere, tror mange, at det er et magisk knipseslag, der bringer virksomheden fra top til bund – men det er altså ikke helt sådan, det forholder sig. 

Et erfarent SEO-team som vores kan næsten udføre mirakler, men det er ikke med et enkelt trylleslag. Derimod er det et stykke hårdt arbejde, der bringer dig hen mod topplacering med små, men sikre, skridt.

Derfor er det også vigtigt at være bevidst om, at SEO er et fortløbende arbejde, og derfor kan vi ikke trylle dig op på toppen af Googles piedestal uden risiko for, at dine konkurrenter detroniserer dig, hvis SEO-arbejdet ikke fortsættes. 

Det er lidt som en plante, der sprudler af liv, men hvis den ikke vandes, begynder bladene at hænge. På samme måde gælder det om hele tiden at optimere SEO-aktiviteter i forhold til Googles kriterier.

SEO er derfor ingen garanti for, at det strømmer ind med handlende kunder på din hjemmeside. Snarere skal SEO betragtes som en markedsføringsform, som er et led i en strategi om øget salg.

Belønningskriterier – hvordan kommer du i kridthuset hos Google?

Når Google skal bedømme, hvem der skal ligge øverst på deres eksklusive side med søgeresultater, gør de det ud fra en række kriterier. Men for at ramme lidt i hjertekulen på Google, kræver det mange prøvelser undervejs. 

Det er derfor Google (som den største søgemaskine), du skal forsøge at behage – For det er helt og aldeles dem, der afgører, hvor du skal placeres i den store søgemaskine-bibel.

Formålet med Googles strenge krav er ganske enkelt, at brugerne får serveret det mest relevante og brugbare indhold. Men hvordan vurderer de placeringen, og hvordan kommer du igennem nåleøjet? 

Det gør du altså ved at efterleve deres rangeringskriterier, som de har mere end 200 af. Men heller ikke de er statiske. For omkring 500-600 gange årligt optimerer de deres algoritmer – netop for at imødekomme brugerne og deres behov. Algoritmen formes af brugernes søgemønstre.

Dog er det alligevel muligt at trække nogle generelle kaniner op i hatten. Så hvad giver plusser i Googles regnskab?

Belønnings- og strafkriterier:

  • Søgeord i et naturligt flow, der optræder mere end andre ord. Et relevant og primært søgeord skal optræde flere gange i din tekst – men på en måde, så det ikke virker påtaget og unaturligt. Det kan i sig selv være en kunst.
  • Søgeord i overskrift, meta title og meta description. Det primære søgeord bør indgå i overskrift og metainformationer. Disse er titlen og den korte tekst i organiske søgeresultater på Google. Det er i sig selv et værktøj til at lokke brugere ind på siden og dermed et indirekte signal til Google om, at du er relevant i søgeresultaterne.
  •  Relevant og værdifuldt indhold, hvad end det er tekst eller video. Desto mere relevant og værdifuldt du kan gøre dit indhold, desto højere klapper Google i hænderne. For deres job er som sagt at tilbyde brugerne det bedste indhold, der hjælper dem med deres problemer eller efterspørgsel – og hjælper du dem med det, bliver du også belønnet.
  • Professionelle tekster med styr på grammatik, korrektur og stavning.
  • Længere, velformulerede tekster – uden irrelevant indhold. Jo mere indhold, Google kan bedømme ud fra, jo bedre. Men teksterne skal ikke være lange i samme omfang som tidligere – ikke hvis det betyder, at de bliver fyldt med spam og ligegyldige informationer.
  • Dvæletid, der indikerer, hvor lang tid de besøgende hænger på hjemmesiden. Bliver de besøgende lang tid på din hjemmeside, sender det et signal om, at du har masser af relevant og brugbart indhold.

Hvad der derimod sætter en streg i regningen hos Google, er blandt andet:

  • Duplicate content er et udtryk inden for SEO-verdenen for duplikeret indhold – altså dobbelt indhold. Finder Google derfor, at der findes flere sider med samme indhold på nettet – det kan enten være en konkurrents side eller flere af dine egne sider – får du en ordentlig streg i regningen. Unikt og velformuleret indhold, der ikke findes magen til andre steder, giver derimod plusser i Google algoritmebog.
  • Dårlige links kan være et mareridt for en virksomhed i forhold til at opnå en god placering på Google eksklusive liste. Indgående links har hele tiden været vigtige i søgealgoritmerne – men de skal være af en vis kvalitet for at rykke op i hierarkiet. Et godt link er fra en side, hvor der rent faktisk er en masse trafik, og som rigtige mennesker besøger og bruger.
  • Keyword stuffing bruges om tekster med en unaturlig overflod af søgeord. Tidligere proppede virksomheder deres tekster til med keywords eller søgeord for at toppe listen – men den går ikke hos Google i dag. Det er nemlig et udtryk for unaturlige tekster, der ikke i samme grad gavner brugeren.

Unikt, værdifuldt og relevant indhold: Content marketing i SEO-perspektiv

SEO er en markedsføringsform, der skal skabe online synlighed og topplaceringer i de organiske søgeresultater. I alt det spiller content marketing også en betydningsfuld rolle. 

For når du med et bureau, der er specialiseret i SEO, får hjælp til at give din hjemmeside det rigtige udtryk med relevant indhold af høj kvalitet til din målgruppe, vil det betyde, at de bliver længere på din side. Du sender nemlig et signal om, at indholdet er til for dem – og ikke en algoritme, der skal placere dig højere og øge dit salg.

Det er en win-win situation. For det er både gavnligt for brugernes oplevelse af dig – og ikke mindst Googles oplevelse af dit indhold.

Brug din viden

I SEO content marketing handler det desuden om at skabe en platform eller position, hvor du er branchens leder og ekspert. Er du den ledende på området, øger det din autoritet. Viser du kunderne, de svar de søger efter, og krydrer du det med oplysende indhold, giver det pote i SEO-regnskabet, og når søgeplaceringerne skal uddeles.

I den forbindelse er relationer vigtige i online markedsføring. Gennem engagerende og brugbart indhold kan du netop etablere en relation til brugerne, så de får den nødvendige tillid, der skal til for at klikke ind på din side igen og igen, når de har brug for viden og information. 

Men ligesom i den virkelig verden, kræver en relation tid og kræfter for at blomstre. Den tid skal investeres, for at det på sigt giver pote på salget.

Et SEO bureau som Webstarters ved præcis, hvordan du bedst indtager ekspertrollen, og hvordan du får skabt den personlige relation til nuværende og potentielle kunder, så de skaber den nødvendige trafik ind på din hjemmeside og til dine ydelser og produkter.

Hvilket SEO bureau skal jeg vælge?

Har du brug for hjælp til SEO? Men ved du ikke helt, hvilket bureau du skal vælge? Det forstår vi godt. Der er mange SEO-specialister på markedet, og derfor kan det være den rene jungle at finde rundt i.

I al beskedenhed må vi slå et slag for os selv – Vi sætter en ære i at levere ærlig sparring, effektive resultater, gennemsigtig kommunikation og personlige relationer til dig. Her er ingen pakkeløsninger eller bindingsperioder. 

En SEO-indsats kræver tid

Inden du går i gang med at finde et bureau, der kan hjælpe dig med SEO, er det vigtigt, at du indstiller dig på, at det er et arbejde, der kræver tid og ressourcer. Har du ikke det, er det ikke realistisk, at du får det optimale ud af indsatsen. God og bæredygtig SEO tager tid.

En SEO-indsats er nemlig ikke bare et klik på én enkelt knap, der straks får dig til vejrs i de organiske søgeresultater. Det er et langstrakt arbejde, der sidenhen skal vedligeholdes, hvis ikke konkurrenterne skal vippe dig af Google-tronen.

Find dit formål

I jagten på et SEO bureau bør du spørge dig selv, hvad dine ambitioner egentlig er. Hvilke resultater vil du nå? På den måde kan du stille skarpt på, hvordan et bureau bedst hjælper dig frem via SEO. 

Det giver også mulighed for at forventningsafstemme, når du tager kontakt til et bureau med speciale i SEO – og I undgår derved at tale forbi hinanden. Er det reel udførsel af SEO-aktiviteterne, eller er det i højere grad rådgivning og vejledning til en helstøbt SEO-taktik, som du er på udkig efter?

Hos Webstarters A/S forventningsafstemmer vi fra start, så du på mest effektiv vis kommer i mål. Samarbejdet og resultaterne evalueres kontinuerligt, og du får hver måned en rapport over den forgangne måneds resultater. Dermed er du altid orienteret om, hvad du får for pengene og hvor tæt du er på dine mål. 

Kemien skal være god

Brug ikke prisen som målestok for, hvilket bureau du skal vælge. Lad det i stedet være kemien og forståelse for opgaven og din virksomhed, samt den indbyrdes kommunikation, der er afgørende for dit valg. 

For at få det bedste samarbejde op at køre, kræver det en god kemi og kommunikation mellem dig selv og det bureau, du vælger til at hjælpe dig frem. Her kan det være en god idé, hvis du møder det team, der reelt skal hjælpe dig, og ikke bare partnerne. Det er medarbejderne i bureauet, du skal arbejde sammen med, er det her, du skal mærke efter i maven.

Vi sætter en ære i at levere ærlig sparring. Derfor står vores specialister altid til rådighed for dig, uanset om du bare er nysgerrig på SEO, allerede er klar til at optimere, eller bare gerne vil vide mere om Webstarters. 

Erfaring er guld værd

Er du indstillet på, at det også kræver noget fra din side, bør du vælge et SEO bureau med stor erfaring på området. Der er nemlig brug for bred viden inden for SEO-universet, hvis du vil have det bedste ud af det. Og alle kan kalde sig SEO-kyndige, de færreste kan kalde sig SEO-eksperter. 

Det kan vi heldigvis, og derfor hjælper vi dig gerne med al vores viden omkring, hvad der virker og ikke virker. Vores store erfaring bruger vi til at skubbe dig frem i det klare digitale lys, så du får større eksponering, og leads kan blive til salg.

Få vores hjælp til at nå til tops

Med vores hjælp søger du ikke forgæves til toppen af Googles sneklædte tinder, hvor det gælder om at ligge blandt top tre. Vi hjælper med at få din markedsføring ind i de rigtige SEO-rammer, så du får værdifuldt indhold, der trækker kunder til, skaber online synlighed – og som rammer Google lige i hjertet.