Konverteringsoptimering i et holistisk perspektiv

Trafik på jeres hjemmeside eller webshop skal opfattes som besøgende, der skal på en brugerrejse gennem jeres univers. På den rejse, skal der helst være så få bump på vejen som muligt, og de besøgende skal vartes op som kongelige gæster. I praksis betyder det, at I skal gøre alle informationer let tilgængelige og alle funktioner intuitive. Oplever jeres besøgende bump på vejen, forlader de med stor sandsynlighed siden og I mister en potentiel kunde.

“Bump på vejen” er i vores terminologi “break off points”, altså punkter på siden, hvor de besøgende springer fra. De break off points finder vi kun, når vi ser på hele brugerrejsen, i stedet for at fokusere isoleret på konverteringspunkterne.

Derfor består vores konverteringsoptimering i at strømline hele den processuelle brugerrejse.

Vi øgede en af vores kunders konventeringsprocent med 3% på 1 år, med den rigtige optimering

Konverteringsoptimering på baggrund af Analytics data

Stort set alle hjemmesider og websites har i dag Google Analytics. Stort set alle hjemmesider og websites gør ikke brug af de vide muligheder, der ligger for at trække værdifuld data ud af systemet.

Når vi trækker de rigtige data, finder vi hurtigt problemstillinger og årsagssammenhænge. Dataene viser os ligeledes løsningerne, der giver jer værdifulde optimeringer. Her kommer vores erfaring i spil og vi deler den gerne med jer, så I får det bedste grundlag for en succesfuld optimering af jeres konverteringsgrad.

Mere data giver bedre optimering

Jo flere sessioner og trafik I har på jeres side, jo mere valide analyser kan vi levere og dermed sikre større succes med konverteringsoptimeringen.

Mere data giver os bedre analysemuligheder og mere sikre anbefalinger til jeres beslutningskritiske konklusioner. Det betyder, at en valid optimering af en hjemmeside eller en webshop har baggrund i et bredt datagrundlag.

Lær jeres kunder at kende

Man kan let glemme, at der gemmer sig rigtige mennesker bag de store mængder data, der kan trækkes fra Google Analytics. Men vi bruger en del tid på at lære jeres kunder og besøgende at kende.

Vi interesserer os for både dem, der konverterer og dem der ikke gør. Når vi har fundet ud af hvem de er, og hvorfor nogle springer fra og andre ikke gør,  får vi et bedre indblik i hvilke tiltag, der med fordel kan implementeres for at forbedre konverteringen. Data og analyser der ligger frit tilgængeligt i Google Analytics, viser os utroligt meget om de besøgende, og vi kan tegne et ret detaljeret billede af hvem de er. Det kan være en hjælp, at opsætte en fiktiv person, der repræsenterer jeres gennemsnitlige kunde. Når personen har et navn og vi har beskrevet ham eller hende, har vi et stærkt grundlag for jeres samlede markedsføring og ikke mindst kommunikation.

Find de afledte effekter og øg jeres omsætning

Når vi analyserer data, med fokus på jeres forretningsgrundlag, jagter vi bl.a. de afledte effekter, der kan skabe værdi for konverteringen og dermed også jeres omsætning. Vi arbejder fokuseret på at systematisere disse afledte effekter og inddrage dem i den koordinerede indsats, således at selv de mindste processer på jeres side, arbejder hen mod den optimale konverteringsgrad.