Google Shopping

Google Shopping: Sådan sælger du mere

Google Shopping er et glimrende værktøj til dig, der driver en webshop og gerne vil sælge dine produkter gennem verdens største søgemaskine. 

Du har sikkert allerede stiftet bekendtskab med Google Shopping, når du har søgt efter et produkt: Måske har du ledt efter et par nye skistøvler? Google viser dig i søgeresultatet alle de butikker, der sælger skistøvler, men hov – Der er også et billedgalleri, hvor du kan se modeller, priser og forhandlere direkte på Google, uden at skulle klikke ind og sortere hundredvis af produkter igennem! 

Det er da smart, ikke? Sådan ser en Google Shopping-visning ud, og det er en af de mest effektive markedsføringskanaler til virksomheder, der beskæftiger sig med internethandel. Med Google Shopping kan du nemlig hurtigt fremvise potentielle kunder de parametre, som vi som mennesker typisk har i mente, når vi skal træffe en købsbeslutning.

Google Shopping har også sit eget webshop-univers, men i dette indlæg fokuserer vi primært på visningen af produkter i SERP, search engine result page – Søgeresultatet. 

Sådan fungerer Google Shopping i praksis

Nu ved du, hvordan Google Shopping-annoncer kan virke. Markedsføringskanaler har dog mange spændende indtjeningsmuligheder. 

En Google Shopping-annonce består udadtil af følgende:

  • Produktbillede
  • Produktnavn
  • Pris
  • Forhandlernavn 

Jeres kunde vil gerne købe en blå, stribet Kähler vase. Derfor skriver brugeren lige netop ”Blå, stribet Kählervase” i søgefeltet på Google.

Som webshopejer ser I gerne i denne sammenhæng, at det er jeres produkt, som kommer først op i feedet. Derudover vil I gerne tilfredsstille jeres kunde ved at vise alt det, som kunden har brug for, for at kunne træffe en købsbeslutning.

Google Shopping er så smart indrettet, at den hurtigt finder de tre nævnte parametre for kunden. Og når kunden så klikker på jeres annonce, ved vi allerede, at kunden er tæt på at købe.

Dine Google Shopping-annoncer kan styres fra din Google Ads-konto, men selve de produktinformationer, som dine annoncer indeholder, skal administreres fra din Merchant Center-konto. 

Du skal dog være opmærksom på, at det kun er muligt at annoncere for fysiske produkter, og altså ikke ydelser og services. 

Derfor er Google Shopping-annoncer suveræne 

Økonomi plejer, som når dine kunder skal købe, at være et rimeligt heftigt salgs- eller købsargument. Derfor tillader vi os også at bringe økonomien i spil her, så vi forhåbentligt kan kaste lidt lys over, hvorfor Google Shopping måske er noget for din virksomhed. 

Èn ting er sikkert: Som webshopejer har du næppe råd til at ignorere Google Shopping.

Google Shopping Ads har i gennemsnit en højere ROI, return of investment, end andre markedsføringskanaler. 

Dertil er konverteringsraterne på Google Shopping-annoncer også højere end Google Ads baseret på tekst. Det hænger blandt andet sammen med, at brugeren allerede har besluttet sig for, at han leder efter en bestemt type af produkt, og samtidigt får præsenteret alle de relevante pejlemærker, der leder til en købsbeslutning, i søgeresultatet. Dermed er der ikke langt fra tanke til køb.

Hvis I ikke allerede er overbevist nu, så lad os sætte økonomien i spil. Sammenlignet med almindelige, klassiske annoncer, så giver Google Shopping jer et ”return of investment” på hele 30-40% af jeres penge.

Fordele ved at hyre et professionelt Google Shopping-bureau

Udfordringen ved Google Shopping er, at det kræver en høj grad af management og monitorering, som hurtigt kan hive meget tid ud af dit timebudget. Ved at samarbejde med et kompetent bureau, der er specialiserede i netop Googles multiple annonceringsmuligheder, frigør du tid til at gøre de ting, der hjælper din forretning bedst på anden vis. 

Selvom Googles systemet besidder en høj grad af effektivitet og inituativ styring, og og giver dig rigtig god værdi for de kroner og ører, du investerer, kan du udnytte din virksomhedsbudget endnu bedre, ved at lade en bureau som Webstarters stå for den daglige drift – Vi laver nemlig ikke andet, end at optimere vores glade kunders budgetter på en bred vifte af forskellige platforme, og vi ville elske at gøre det samme for dig.

Google Shopping er et stort og dynamisk miljø, som hele tiden er under forandring. Der kommer nye aktører og konkurrenter på markedet hver eneste time, og jeres , jeres eksisterende konkurrenter ligger med garanti heller ikke på den lade side med hensyn til optimering. 

Tilmed kræver en effektiv udnyttelse af Google Shopping, at alle dine og dine kunders handlinger trackes effektivt og kontinuerligt, så du altid kan se, om pengene hvad dine penge bliver brugt på – Det har vi helt styr på. 

Vores mangeårige erfaring med Google Shopping gør, at vi ved hvordan vi dine glæder dine kunder, så de ikke ender med at klikke produkter hjem hos konkurrenterne. 

Skal vi sørge for den daglige administration?

Du kan sikkert finde nogle ting, du hellere vil bruge din tid på, end at administrere dine produktfeeds og klikpriser – Men det kan vi ikke. Vi lever og ånder nemlig for digital markedsføring. Når din virksomhed samarbejder med os om Google Shopping, sørger vi for alle de daglige administrative tiltag, der sørger for, at din forretning tjener penge.

Det indebærer blandt andet at optimere dit feed over produkter, at sørge for, at du altid får de bedste klikpriser. Derudover tracker vi også hvordan potentielle kunder interagerer med dine annoncer, og om der er nyheder eller tilføjelser, som vi kan bruge til at skrue din performance i vejret. 

I samarbejde med dig fastlægger vi et budget og målsætninger, som vi løbende rapporterer på. På den måde er du altid fuldkommen opdateret på, hvordan din virksomhed og dine produkter præsterer. 

Alt tyder på, at Google Shopping kun vil få mere og mere plads i Googles søgeresultater i fremtiden. Og på samme tid, er det et system, som igen og igen viser sig, at give et utroligt højt afkast.

Din virksomhed er en helhed

Hvis du vil opnå de mest rentable resultater med marketing med Google Shopping-annoncer, bør du indtænke dine konkrete forretnings- og markedsføringsmålsætninger. Det gør det nemmere for dig at tilrettelægge dine målgrupper, budgetter og kommunikation i din betalte markedsføring.

Hos Webstarters ser vi din virksomhed som en samlet enhed, og vi arbejder ikke i isolerede datasiloer. Vi analysere og arbejder mod en omfavnende digital indsats, der giver dig gennemskuelige og grønne tal på bundlinjen. 

Gode grunde til at bruge Webstarters som din Google Shopping-partner

Hos Webstarters er vi certificerede Google Partnere. Det er din garanti og sikkerhed for, at vi altid arbejder målrettet efter industriens gældende standarder, den nyeste viden og følger de af Google etablerede regelsæt til, hvordan dine Google Shopping-annoncer kører optimalt.

Derudover er besidder vores dygtige Google-specialister en række ekstra certifikater, der bidrager med en bredere kompetenceprofil til Googles store net af markedsføringsmuligheder, som du ligeledes kan drage fordel af.