Google Shopping

Med Google shopping, som er en af de mest effektive Adwords-aktiviteter overhovedet, kan I hurtigt vise jeres kunder det, som bliver efterspurgt. Google Shopping giver jer nemlig mulighed for at præsentere brugeren for et billede af det ønskede produkt, prisen på produktet og direkte link til jeres webshop, når kunden søger rundt på Google.

Jeres kommende kunder får hurtigt vist alle de parametre, som er nødvendige for at træffe en købsbeslutning. Men hvordan fungerer det i praksis? Nedenstående billede viser en af stederne Google Shopping annoncer kan blive vist.

Sådan fungerer Google Shopping i praksis

Jeres kunde vil gerne købe en blå, stribet Kähler vase. Derfor skriver brugeren lige netop ”Blå, stribet Kählervase” i søgefeltet på Google.

Som webshopejer, ser I gerne i denne sammenhæng, at det er jeres produkt, som kommer først op i feedet. Derudover vil I gerne tilfredsstille jeres kunde med at vise kunden alt det, som kunden har brug for, netop for at træffe en købsbeslutning.

Google Shopping er så smart indrettet, at den hurtigt finder de tre nævnte parametre for kunden. Og når kunden så klikker på jeres annonce, ved vi allerede, at kunden er tæt på at købe.

Ønsket fra kunden om at finde det rigtige produkt, og det I tilbyder, matcher.

Derfor er Google Shopping bedre end de klassiske annoncer

Hvis I ikke allerede er overbevist nu, så lad os sætte økonomien i spil. Sammenlignet med almindelige, klassiske annoncer, så giver Google Shopping jer et ”return of investment” på hele 30-40% af jeres penge.

Det hænger sammen med, at I via Google Shopping har en væsentlig bedre konverteringsrate, fordi I allerede har vist brugeren det ønskede produkt, og når brugeren så klikker på annoncen, er der ikke langt fra tanke til køb.

Bør I søge professionel hjælp til at komme i gang med Google Shopping?

Udfordringen ved Google Shopping er, at det kræver en høj grad af management og monitorering. Selvom systemet er effektivt i sig selv, og giver god værdi i forhold til kroner og øre investeret, så kan I udnytte jeres budget endnu bedre, ved at lade en tredjepart styre systemet.

Den primære årsag til det er, at Google Shopping er en del af et dynamisk miljø, som hele tiden ændrer sig. Der kommer nye aktører og konkurrenter på markedet, jeres eksisterende konkurrenter er gode til at optimere og udvikle. Eller Google opsætter nye retningslinjer og muligheder, som I skal benytte jer af.

Tilmed kræver en effektiv udnyttelse af Google Shopping, at der kommer den rette tracking på, så I kan se, om pengene bliver brugt effektivt nok. Og ikke mindst, om I gør jeres kunder glade, så de ikke ender hos konkurrenterne.

Dette skal I have hjælp til

For at komme i gang med Google Shopping, og effektivisere markedsføringen, skal I have hjælp til to faser; opstartsfasen og dernæst den daglige styring af Google Shopping.

Opstartsfasen

I opstartsfasen sætter vi jeres produktfeed up, og sørger for, at kunden har adgang til de rigtige informationer, når kunden specifikt søger rundt på Google. Vi sørger også for, at I giver de rette klikpriser. Det er ikke optimalt at byde det samme for et produkt til 50 kr. som for et produkt til for eksempel 8.000 kr.

Den daglige styring

I den daglige styring, kører vi en kontinuerlig optimering af jeres produktfeeds, og følger op på klikpriserne. Tilmed sørger vi for at tracke, hvordan kunderne reagerer på jeres anvendelse af Google Shopping, og om der er nye tilføjelser fra Google eller knapper, vi kan skrue på. Det er især i den daglige styring, vi bliver klogere på, hvad der virker, og hvad der kan gøres endnu bedre.

En ting er sikkert. I har ikke råd til at ignorere Google Shopping som webshopejer. Alt tyder på, at Google Shopping kun vil få mere og mere plads i Googles søgeresultater i fremtiden. Og på samme tid, er det et system, som igen og igen viser sig, at give et utroligt højt afkast.

Har I brug hjælp til Google Shopping, så tøv ikke med at kontakte os for en uforpligtende snak.