Google Adwords

Adwords – Tjen mere, brug mindre

Som indehaver af en webshop, ved I sikkert allerede, hvad Google Adwords betyder. Men kender I også til den egentlige effekt af mediet, og til brugen heraf?

Google Adwords er et klassisk PPC medie, hvilket vil sige, at vi har at gøre med et af de helt traditionelle annonceringsværktøjer. Her betaler I for Pay Per Click, og dermed udelukkende for, når brugeren – kunden – klikker ind på jeres annonce. Den klare fordel ved Google Adwords er derfor, at I med den rette konstruktion, opsætning og optimering, kan minimere annoncekroner brugt, på samme tid med, at konverteringen giver værdi. I betaler kun, når kunden klikker.

Hvis I vil investere mere tid, og ikke mindst penge, i at køre Google Adwords annoncer, bør det være via en vedvarende indsats. Mange ser Google Adwords som en hurtig løsning på at skaffe flere kunder til sin webshop. Men desværre giver det ikke et optimalt udbytte, hvis indsatsen udføres halvhjertet, hvor der er tale om få annoncer, kørt over en kort tidsperiode.

Hos Webstarters er det netop her, vi bistår jeres virksomhed med en kontinuerlig indsats på området. På den måde, kommer I udenom hurtige “spot kampagner”, men sikrer jeres virksomhed et godt flow over tid, hvor annoncekronerne minimeres – og konverteringsgraden øges.

Webstarters overtager den fulde administration og tilhørende strategiske indsats.

Jeg har nu haft et samarbejde med Webstarters og det er den bedste anmeldelse jeg nogensinde kan give - de er top professionelle, dygtige og hurtige.

Blato.dk

Se hvordan vi hjalp en kunde

Besøg

Adwords

Omsætning

Konventeringer

Vi er officiel Google partner

Som webbureau er det ikke uden betydning at være gode venner med Google. Webstarters er et officielt, anerkendt bureau, hvilket vil sige, at vi har fået den eftertragtede blåstempling af Google. Den stempling indikerer, at vi er gode til det, som vi gør.

Som Google partner opstiller det nogle krav til os som virksomhed. Det betyder blandt andet, at vores medarbejdere skal opfylde en række kvalitetsstandarder, der bliver overholdt ved at tilbyde dem den rette læring og uddannelse indenfor udvalgte felter. Men det betyder også, at vi som virksomhed, og bureau, har muligheden for at holde den tætte dialog med Google. Vi er hele tiden ajourført med nye optimeringsmuligheder, får kendskab til nye spændende tiltag og bliver givet muligheden for kontinuerligt at få Google Adwords til at performe bedre, og genere mere afkast.

Kort fortalt, sørger vores certificering for, at vi har et højt vidensniveau, og at vi har kendskab og adgang til dyrebar data, som vi kan bruge til at træffe de rigtige beslutninger med overfor vores kunder.

Behovet for professionel hjælp

Google er en stor maskine. Det betyder også, at mulighederne er mange. Google Adwords indeholder for eksempel ikke udelukkende traditionelle søgeordsannoncer mere. Under denne kategori finder I også Google Shopping, markedsføring via G-mail og et medie som Youtube. Det kan være fristende at tage alle de forskellige medier i brug. Måske I endda har en enkelt person i jeres virksomhed, som har fået tildelt et par timer om ugen til at udforske, bruge og styre de forskellige medier?

Problemet med denne løsning er desværre, at vedkommende ikke kan bruge den nødvendige tid, og tilmed få den nødvendige sparring, til at træffe de rigtige beslutninger.

Hos Webstarters, anbefaler vi derfor, at I bruger et professionelt bureau, med den rette indsigt, de rette medarbejdere, certificering og ikke mindst ressourcer, når det kommer til viden og tid.

Hvad tilbyder vi

Hos Webstarters tilbyder vi et skræddersyet managementsystem – og administration af Google AdWords til jeres virksomhed. Vi varetager derfor alt det, som Google kan, ud fra en vurdering af, hvad der er relevant for jer. Vi vurderer, strategisk, om det er Youtube annoncer, der giver jeres virksomhed værdi, søgeordsannoncer, G-mail annoncering, Google Shopping eller måske noget helt andet?

For at vælge det rigtige, holder vi altid strategiske sparringsmøder med vores kunder. Og herefter, holder vi den tætte dialog, så der er mulighed for en fast sparring. Kommunikation, og fælles front, er alfa og omega for os i vores arbejde.

Som noget ekstraordinært, tilbyder vi også en enorm sparring, når det handler om data og trackability. Vi har tilknyttede programmører i huset, og det betyder, at vi kan grave ind under overfladen, finde den rigtige data, og udnytte Google Adwords endnu bedre som styringsenhed.

Se hvordan Google Adwords kan hjælpe dig

Få en samtale med Dennis

Lad mig fortælle jer hvad Adwords kan gøre for jeres virksomhed

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/basic_magnifier.svg

Google shopping

Google Shopping er ganske enkelt blevet en af de mest populære måder at annoncere på. Det er blevet en populær annonceringsplatform, da I via Google Shopping kan vise kommende kunder alt det, som de skal bruge for at træffe en købsbeslutning. Google Shopping tillader dermed at vise produktbillede, pris, er varen på lager og direkte link til køb.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/ecommerce_graph_increase.svg

Konverteringssporing

Hos Webstarters måler vi konstant på ROAS – altså udbytte af kroner og øre brugt på annoncering. Vores målsætning er altid at få det bedste ud af jeres penge. Vi måler derfor på, hvilket afkast, indsatsen giver. Er det en faktor 5, faktor 12, faktor 20? Det vil altid være individuelt fra virksomhed til virksomhed, og med den rette konverteringssporring, bliver vi klogere på, hvad der skal til, for at få det bedste ‘return of investment’.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/arrows_clockwise.svg

Datadrevet optimering

Dette handler om ren og skær statistik. Den rette data, og ikke mindst adgangen til den rette data, er nemlig guld værd for at træffe de rigtige beslutninger. Som virksomhed er vi meget optagede af data, og træffer altid vores beslutninger udfra et validt datagrundlag. Med de rigtige analyser, ved vi nemlig, hvor vi skal placere vores indsats, og hvordan, jeres penge bliver brugt bedst muligt i markedsføringsregi.

https://static.webstarters.dk/wp-content/themes/webstarters/css/fonts/svg/arrows_compress.svg

Remarketing

Remarketing er ganske enkelt et fantastisk markedsføringsværktøj, som alle webshopejere bør stifte bekendtskab med. Remarketing sørger nemlig for, at mulige kunder bliver eksponeret mest muligt for de produkter, som der er udvist interesse for. Jo flere gange kunden bliver eksponeret for produktet, jo større chance er der for, at det vil være købsgivende. Remarketing sikrer, at I bruger flere penge på kunder, som har større interesse.

Hvad er Google adwords

Google Adwords er verdens største PPC medie. Her har I en enorm mulighed for at tjene store penge, hvis markedsføringen bliver udført korrekt. For webshopejere, er indsigt i, og brug af, Google Adwords essentielt for at overleve blandt et hav af konkurrenter, når det kommer til online forretning.

Når I søger på Google på et udvalgt keyword, for eksempel “Blå vase, IKEA” er Google Adwords annoncerne det, som først kommer frem i søgeoversigten. Der vil typisk ligge mellem tre til fire annoncer øverst, og den placering er der altså virksomheder, som har betalt for at få. Det er ikke tilfældigt, hvad brugeren bliver eksponeret for.

De forskellige placeringer i søgefeltet bliver afgjort af konstruktionen af de forskellige annoncer og ikke mindst klikpriserne. Google Adwords fungerer via et auktionssystem, ligesom andre PPC medier, og derfor, er det en god idé at optimere på sin adscore, så placeringen bliver god til prisen.

Eksempel på annoncetyper

Google Shopping og YouTube

Hvis I skal lokke brugeren ind på jeres webshop, må der flere midler i brug. Med Google Shopping er det heldigvis muligt at være ekstra kreativ. Her giver Google mulighed for, at I som annoncør, kan køre produktvisningsreklamer med de rigtige informationer på. Disse kampagner giver normalt et godt afkast, da brugeren allerede har foretaget en selektion, når de kommer ind i webshoppen. Brugeren har set et billede af det ønskede produkt, prisen, set hvad konkurrenterne har at byde på – og har fået et direkte link ind til køb.

Her får I rigeligt konverterbar trafik, uanset hvad, som der ikke bliver betalt for, medmindre brugeren foretager en handling. Du kan læse mere omkring Google Shopping her

YouTube

Noget der virkelig har fået fodfæste, er Youtube. I kender det med garanti i form af de kendte, unge “YouTubers”, men rent faktisk, er Youtube en unik markedsføringsmulighed for webshopejere.

Youtube fungerer på den måde, at det er muligt at køre annoncer, hvor du med sikkerhed ved, at brugeren ser og bruger tid på indholdet. Algoritmen er bestemt sådan, at zapper brugeren videre indenfor ti sekunder, så betaler I ikke for at køre annoncen. Bliver brugeren tilgengæld på netop jeres reklame i mere end ti sekunder, så betaler I også for det. Her er et regnestykke, som giver mening. Du kan læse mere omkring Youtube annoncering her

Display Netværk

Det vi kender som Google Display Netværk er et push medie, der sørger for, at du kan nå nogle udvalgte brugere – både geografisk retargeting og interesse retargeting. I kan også gøre det ved at bruge audience grupper, som er fundet via jeres eksisterende hjemmeside og/eller webshop.

Eksempel på forskellige type display annoncer

Hør hvad vi kan gøre for jer

Få indsigt i mulighederne gennem en værdiskabende dialog med Anders