Vil du arbejde med os? Vi er på udkig efter digitale talenter.

Webstarters A/S indefra

Farvel til 2019 og et magisk digitalt årti

By 12. december 2019 december 20th, 2019 No Comments

2019 er ved at rinde ud. Ikke nok med, at vi takker af for endnu et år, så takker vi samtidigt af for et spændende årti – Både for Webstarters, men bestemt også for marketing og webudvikling som helhed. Det er den perfekte anledning til både refleksion og tilbageblik. 

Lad os starte med dette øjeblik; 2019. For selvom der har været 12 måneder, præcist som der plejer, føles det som netop dét: Et kort øjeblik. 

Tiden går som bekendt hurtigere, når man nyder den rejse, man er på. Hvis jeg med ét ord skulle beskrive 2019 for Webstarters, ville det være med et lidt tørt buzzword, nemlig “skalering”. I realiteten er det dog en del mere festligt. 

Solgt.com 

Vi har nemlig delt rejsen med en række fantastiske kunder. Èn af dem er Solgt.com. Måske har du set de gule bannere i dit lokale byliv, eller hørt hammeren falde i de TV-spots, der blandt andet har kørt inden Champions League i flimmerkassen? 

I 2019 kunne vi nemlig offentliggøre vores hidtil største projekt, Solgt.com, som udviklede sig fra idé til lancering på blot seks måneder. Det ville være løgn at sige, at vi ikke er hamrende stolte. Hos Webstarters har vi arbejdet utrætteligt, hverdag og weekend, med at udvikle den bagvedliggende prisrobot, en slags kunstig intelligens, der vurderer din bil. Vi er også hjernerne bag den nationale markedsføring på de digitale platforme. 

Læring og certificering på skemaet   

Lad os være ærlige – Selv de mest effektive arbejdsheste har indimellem lyst til at smække benene op på bordet, læne sig lidt tilbage og tage en slapper. Det har vi bare ikke tid til.

Den digitale verden er utrolig omskiftelig. Det sidste årti er der sket enorme ændringer på den teknologiske front, men der sker også store ændringer og opdateringer på en daglig basis på de enkelte medier, vi arbejder med. Det sætter store krav til os som bureau – For vi skal, og vil, altid være de bedste til det, vi leverer til vores kunder.

Derfor har vi i 2019 for alvor iværksat en aktiv indsats, der går ud på at uddanne både os selv og hinanden. Det sker blandt andet gennem certificeringer og eksaminer udstedt af hhv. Google og Facebook. 

Malthe, vores PPC-specialist, er årets højdespringer. Han har erhvervet sig hele fem certificeringer fra Google.

Jens, vores SoMe-Specialist, fik i oktober måned sin Blueprint certificering i Media Buying Professional. Det resulterede i dette fine trofæ direkte fra Facebook.

Derudover har vi én gang i måneden dedikeret en hel dag til at blive klogere på hinandens kerneområder, så vi kan yde en stærkere samlet indsats til vores kunder – Og skabe helstøbte strategier, der giver endnu bedre resultater. 

Jens afholdte årets første interne læringsdag, hvor der var Facebook-annoncering på programmet.

Læring er bedst, når man deler 

Vi nøjes ikke med at lære fra os internt, men deler også gerne ud af vores brede viden til dig – Og alle andre. 

Derfor afholdt vi i 2019 også tre gratis seminarer og webinarer, så viden om de digitale aspekter, der ofte er relativt komplekse, bliver tilgængelige og forståelige for alle, der har en interesse heri. 

Det kommende år dobler vi op. Vores døre er åbne for alle, og det er altid helt gratis at deltage på vores seminarer og webinarer.  Vil du med? 

Faktisk har vi også afholdt tre Facebook-workshops for Din Bilpartners værksteder, hvor vi satte fokus på alt fra opsætning af værkstedernes individuelle sider, hvordan man laver opslag, brander sig selv og anvender annoncering.

Hvad med fremtiden?

Nok kan vi mange ting, men at forudsige fremtiden er desværre ikke én af dem (hvem tager lige teten på den?!)

Hvis vi ser på det digitale landskab, er der nogle aspekter, som kommer til at fylde meget i 2020. 

  • Attribution på de digitale kanaler.
  • Øget krav til retabilitet og suboptimering.
  • Kompleksiteten i mediebilledet stiger; Nye medier med nye muligheder.
  • Øget krav til kreativitet og differentiering.

Det er nogle af de udfordinger og muligheder, vi står over for i det kommende år. Der vil uden tvivl ske endnu større forandringer i 2020, og der vil blive stillet høje krav til viden og kompetencer over hele linjen, så vi kan skabe det bedst mulige afkast for kunderne. 

I løbet af 2019 har vi: 

  • Fået 14 nye kollegaer. 
  • Fået 118 nye kunder.
  • Afholdt 3 seminarer/webinarer om SEO, linkbuilding og strategi.
  • Afholdt 3 Facebook-workshops.
  • Fået 6 nye certificeringer.
  • Været nomineret som “Årets Iværksættervirksomhed”.
  • Serveret umenneskelige mængder Webstarters-bolcher.

Der skal også lyde et stort tak til vores utrolige kunder og den tillid, I viser os. Slutteligt skal også vores altid behjælpelige samarbejdspartnere have et enormt skulderklap. Vi ses i 2020.