Facebook Vejle

Brug Facebook-markedsføring i Vejle

Hvis du ikke allerede har kastet dig ud i at bruge Facebook som markedsføringskanal til din virksomhed i Vejle, går du potentielt glip af en del penge på bundlinjen. De sociale medier er nemlig en af de stærkeste kanaler til paid social media marketing. 

Hos Webstarters er vi certificerede specialister i Facebooks annonce-værktøjer. Det betyder også, at vi som et af de eneste bureauer i Danmark har det eftertragtede Blueprint-certifikat. Vi hjælper gerne virksomheder i Vejle med at komme godt i gang med Facebook.

Hvorfor bruge Facebook som virksomhed? 

Du har sikkert en privat profil på Facebook, som du bruger til at se sjove kattevideoer, sælge glemte hemmeligheder fra dit klædeskab eller holde dig opdateret på familiebegivenheder. Men den amerikanske platform kan så meget mere end det; Særligt din virksomhedsprofil har mange spændende muligheder. 

Din virksomhed i Vejle-området bør bruge Facebook til marketing, hvis du gerne vil optimere måden hvorpå dine annoncekroner spenderes. Når du annoncerer igennem Facebook i Vejle og, har du nemlig mulighed for at benytte en forfinet push-strategi. Det betyder, at du kan fremvise dét, der er vigtigst for dig (f. eks produkter) til en meget veldefineret målgruppe. Du kan også få specifikke målgrupper til at udføre en bestemt handling (f. eks downloade en bestemt fil, besøge din hjemmeside eller kontakte dig). 

Hos Webstarters hjælper vi blandt andet virksomheder i Vejle med at finde deres varmeste leads på Facebook, så de får den højest mulige konverteringsrate – Det giver penge i kassen, og dem kan du også få del i. 

Du kan også sagtens selv kaste dig over markedsføring på Facebook, så bliv bare hængende. Her får du nemlig et par gode råd med på vejen, så du selv kan begynde at nå dine mål på effektiv vis. 

Hvad kan Facebook markedsføring?

Uden at være for excentriske, kan vi vist godt sige, at Facebook kan hjælpe dig med at opnå mange af dine forretningsmål. 

De forskellige mål med Facebook marketing er mange, men nogle af de populære målsætninger er:

  • Remarketing/retargeting
  • Øget rentabilitet 
  • Flere salg
  • Varmere leads 
  • Fremvisning af produkter
  • Flere følgere 
  • Flere likes

Med remarketing kan du annoncere direkte til besøgende, der tidligere har interageret med din virksomhed – Besøgt din hjemmeside, set et produkt, sendt jer en email og andet i den dur. Denne annoncetype er kanon til at øge konverteringsraten.

Sociale medier som Facebook kan også øge rentabiliteten, hvis du investere den nødvendige tid og dataanalyse i at finde de rigtige målgrupper at annoncere til. 

Flere følgere er også en populær målsætning, da flere følgere også er lig med en større eksponeringsflade – Og flere eksponeringer er typisk lig med flere salg. Dog bør du være opmærksom på, at følgerskab ikke handler om kvantitet, men også at sikre en kvalitet i at få de rigtige følgere. 

Facebook er også helt ideel til at fremvise dine produkter eller de ydelser, som din virksomhed sælger. 

Brugertilpasset markedsføring

I alle discipliner af markedsføring, uanset om det er helsidesannoncer i det lokale dagligblad, ørehængende jingles i radioen eller reklamer på internettet, handler det om at ramme de rigtige mennesker – På den rigtige måde. Normalt ville du skulle segmentere og splitteste i en uendelighed, og det kan være en langsommelig proces med 3,5 millioner danske brugere på platformen – Men Facebook klarer faktisk store dele af det tunge analysearbejde for dig, dog ikke det hele.

Social media marketing på Facebook handler i høj grad om nøgtern segmentering. Formålet med digital markedsføring er nemlig typisk at sælge samt at fremme en høj grad af rentabilitet. 

Du ved sikkert alt, hvad der er at vide, om din egen virksomhed. Det er en god start. Derfor har du sikkert også en idé om, hvem dit produkt, dine ydelser eller din virksomhed er rettet i mod. Den viden skal du nu sammensætte til en målgruppe på Facebook, som dine annoncer bliver eksponeret for. 

Selvom du har lavet et grundigt forarbejde og besidder guldkorn om din virksomhed og ideal-målgruppe, er det ikke altid sådan, at det udformer sig på Facebook, når først din marketing annonce er live. Derfor slipper du ikke helt for at køre splittests. 

Start med at lave 2-4 forskellige målgrupper. På Facebook-sprog hedder det audienser.

Du kan blandt andet segmentere målgrupperne på følgende parametre:

  • Geografi (byer, regioner, områder m.m)
  • Demografi (alder, job, status, uddannelse m.m)
  • Interesser 
  • Adfærd (tidligere køb, enhedsbrug m.m)
  • Relationer 

Når du finder en målgruppe, der giver dig en lav kostpris per lead, salg eller kontakt, kan du med fordel benytte dig af Facebooks lookalike-audiences. Således finder Facebook automatisk mennesker, der ligner dem, der allerede har købt, kontaktet eller udført en anden handling, du har ønsket af Facebook. Dermed er de allerede længere i konverteringsprocessen, og burde i teorien være en nem målgruppe også at konvertere. 

Du kan faktisk også indhente lead-lister og brugere fra eksterne CRM-systemer og målrette dine annoncer til disse mennesker. 

Facebook marketing handler grundlæggende om at have et indgående kendskab til de brugere, du ønsker at ramme. Dermed kan du hurtigt identificere hvilket budskab, der ræsonnerer bedst med målgruppen, samt hvordan det skal leveres. Vi har rig erfaring med at hjælpe virksomheder i Vejle med effektiv Facebook-markedsføring.

Brug dynamiske målgrupper

Skal din annoncering køre så glat som muligt? Så skal du have fat i dynamiske målgrupper. Disse målgrupper ændrer sig hele tiden og tilpasser sig udviklingen i actions kontra din målsætning. Udfører din oprindelige målgruppe ikke den handling, du har ønsket, vil Facebook istedet forsøge at tilpasse den baseret på data. 

Således kan du slippe for mange administrativt besvær. Dog er det vigtigt også at understrege, at det ikke altid er en fordel at slippe kontrollen og lade Facebook bestemme. Dynamiske målgrupper vil dog typisk øge performance, hvis du er helt ny til annoncering på Facebook. Dermed kan du selv lave social media marketing i Vejle – Prøv dig frem. 

Væbn dig med tålmodighed

Når du bruger penge på noget, vil du naturligvis også gerne se et hurtigt afkast og høste frugterne af din indsats – Det ved vi. Gode resultater tager tid, men du kan allerede få timer efter, din annonce på Facebook er gået live, se, hvordan den performer. 

Hold løbende øje med, om du opnår det, du har sat sin din målsætning (f. eks salg, likes, klik). 

Tid og tålmodighed kan sagtens bruges til din fordel, for de løbende evalueringer kan være kostbesparende. Samtidigt har du mulighed for kontinuerligt at optimere dine annoncer, mens tiden går. 

Når du selv udfører annoncering på Facebook, uanset om du er i Vejle eller Viborg, skal du dog være opmærksom på, at det tager tid at finde ud af, hvad der virker for dig. Facebook har selv mange gode pejlemærker indbygget, men effektive Facebook-annoncer tager tid at sammensætte. Hvis du løber ind i problemer, er du altid velkommen til at kontakte os.

Gi’ os et uforpligtende ring 

Hos Webstarters huser vi mange dygtige og certificerede specialister i social media marketing. Uanset om din virksomhed blot har brug for en hjælpende hånd, eller I ønsker nogen, der kan tage jer i hånden hele vejen, hjælper vi dig gerne godt på vej.