Facebook Vejle

Facebook i Vejle

Bruger I Facebook til jeres fordel? Facebook kan bruges som en yderst effektiv marketingskanal for alle typer af virksomheder, og hos Webstarters kan vi hjælpe jer med at få mest muligt ud af jeres SoMe kanaler – herunder social media marketing Vejle via Facebook.

Sociale medier er en fantastisk platform, når det kommer til at profilere og eksponere jeres virksomhed, og via Facebook i Vejle kan I ramme et stort og relevant publikum. SoMe Vejle annoncering drives via en ‘forfinet’ push-strategi, og ved at annoncere på Facebook kan I derfor pushe jeres budskab, produkt eller ydelse til en veldefineret målgruppe – og det er effektiv markedsføring.

At opnå en veldefineret målgruppe er dog helt essentielt, når det kommer til at annoncere på Facebook Vejle, for skyder I med spredehagl på et så velbesøgt medie som Facebook, risikerer I at ramme forbi.

Hos Webstarters hjælper vi blandt andet virksomheder med at være opmærksomme på deres målgruppe. På den måde sikres den højeste konverteringsrate.

Social media marketing – brugertilpasset markedsføring

Kanaler som Facebook kan bruges til fantastisk effektiv markedsføring – hvis I ved, hvordan I skal gøre. Med hele 3,5 millioner danske brugere kommer I nemlig nemt til at ramme ved siden af, og det er altså ikke noget, der skaber resultater.

Derfor handler social media marketing via Facebook annoncering i høj grad om segmentering, så I kan tilpasse jeres markedsføring til den målgrupper, der en høj chance for at konvertere til kunder. Det resulterer i sidste ende i en høj grad af rentabilitet – men det kræver tid og dataanalyse at finde frem til de helt rigtige målgrupper, og det er blandt andet dette, som vi kan være behjælpelige med hos Webstarters.

Succesfuld annoncering via Facebook handler i høj grad om at have et indgående kendskab til de brugere, som I ønsker at ramme. Og på den måde er annoncering på Facebook ikke så forskelligt fra alle andre former for marketing. Det kræver information om de enkelte brugere, og det er altså denne information, som jeres virksomhed kan bruge som en stor fordel.

Ved at have et indgående kendskab til brugerne kan I finde frem til, hvilket budskab I skal bruge, hvad behovet er, samt hvilket annonce-format, som brugerne vil foretrække at blive præsenteret for.

Sådan bruger I effektivt Facebook som markedsføringskanal

Facebook er stadig blandt de absolut mest populære platforme, når det kommer til sociale medier – og derfor er det også vigtigt, at både store og små virksomheder er til stede herpå. Det giver virksomheder en unik mulighed for online markedsføring. Den rigtige opsætning kan nemlig skabe nogle enormt lukrative løsninger såsom lead i den lave prisklasse, forøget trafik til hjemmesiden og så videre – og det er altså uanset, om du sælger solbriller eller bogføring.

Langt de fleste virksomheder vil have gavn af at bruge Facebook annoncering i deres markedsføring, hvor virksomheder har en unik mulighed for at styrke deres positionering på markedet. Men hvordan bruger I effektivt Facebook som markedsføringskanal?

Nøglen bag succes med annoncering på Facebook:

  •   Store mængder data fra brugerne
  •   En langtidssigtet løsning
  •   Fokus på dynamiske målgrupper

Succesfuld annoncering på Facebook kræver data fra brugerne

For det første handler det om at have den nødvendige data om brugerne. Vi indsamler data om brugerne ved at tracke den enkelte bruger.

På den måde registrerer vi, når brugerne interagerer med sitet, og ved hjælp af disse data kan vi være med til at forbedre formidlingen af det budskab, som netop jeres virksomhed ønsker at få ud – uanset om der er tale om konvertering i forhold til salg eller henvendelse.

Tålmodighed er en dyd – langtidssigtede løsninger giver de bedste resultater

Gode ting tager tid, og derfor opnår I også klart de bedste resultater ved at indføre en lang tidshorisont på jeres markedsføring på Facebook Vejle. Ved at have en lang tidshorisont på jeres markedsføring på Facebook vil jeres virksomhed opleve langt de bedste resultater, da det giver jer mulighed for at indsnævre den optimale målgruppe for netop jeres virksomhed.

På den måde har I mulighed for at skabe kontakt til jeres kunder via kontinuerlig annoncering på SoMe i Vejle, hvilket oplærer brugerne, og får dem til at købe eller henvende sig. Herved kan vi via brugerdata skabe individuelle og tilpassede ads, som rammer den enkelte bruger på den ønskede måde.

Forståelse for dynamiske målgrupper er nøglen

Dynamiske målgrupper er brugere, der hele tiden tilpasser sig efter udviklingen. Og det er altså noget, som I skal være opmærksomme på, når I vælger at markedsføre jeres virksomhed via Facebook. Men det er til gengæld også noget, som I kan bruge til jeres fordel.

Ved hele tiden at indsamle data kan vi hos Webstarters tilpasse annonceringer. Begynder en bruger eksempelvis at ændre adfærd eller interagere anderledes, kan vi udnytte det i markedsføringen. De målgrupper, som vi bruger, ændrer sig løbende for at øge performance, men bare fordi de er dynamiske, betyder det ikke, at de er automatiske – de skal nemlig stadig monteres og optimeres, og det foregår manuelt. På den måde opnår vi et unikt indblik i social media marketing Vejle, som kan anvendes til jeres fordel.

Udnyt annoncering på Facebook i jeres virksomhed

Markedsføring via sociale medier og platforme er det nye sort, og det åbner op for en lang række muligheder for stort set alle former for virksomheder. Ved markedsføring via SoMe i Vejle kan I profilere jer bedst muligt – uanset hvilken form for service, ydelse eller produkt, som I sælger.

Facebook kan bruges til:

  •   Retargeting/remarketing
  •   Øget rentabilitet
  •   Flere følgere
  •   Fremvisning af produkter

Remarketing handler om at annoncere mod besøgende, der tidligere har interageret med jeres virksomhed – særligt de brugere, der allerede har vist interesse for jeres produkt. Det er i sidste ende med til at øge konverteringsraten, så I kan øge jeres salg.

Sociale medier kan give en øget rentabilitet, omend det kræver både tid og dataanalyse at finde frem til de rette målgrupper.  

Flere følgere er lig større eksponering, og det er lig større salg. At få et større ‘followship’ handler ikke kun om kvantitet, men det handler også om at få fat i de rigtige følgere.

Med sociale medier får I en indbydende platform, hvor det er helt oplagt at fremvise de produkter, som I sælger i jeres virksomhed. Via Facebook kan I tilmed eksponere jeres produkt for præcis den målgruppe, der kunne være interesseret i netop jeres produkt.

Hos Webstarters er vi eksperter i social media marketing, og uanset om jeres virksomhed blot har brug for en hjælpende hånd, eller I ønsker nogen, der kan tage jer i hånden hele vejen, har vi løsningen hos os.