Facebook Annoncering

Nå ud til din målgruppe, med skræddersyet Facebook annoncering

Hvorfor har jeres virksomhed brug for Facebook Annoncering?

Facebook er en fantastisk platform at bruge, hvis I gerne vil eksponere jeres virksomhed overfor et stort og relevant publikum. Facebook annoncering drives nemlig via en push-strategi, hvilket betyder, I som virksomhed har mulighed for at pushe jeres budskab, produkt eller service ud til de audiencer, I gerne vil have aktiveret. På den måde er I ikke afhængige af en efterspørgselsfaktor. I kan derimod selv danne et marked og udvide det i forhold til jeres koncept.

Man kan sige, at måden hvorpå en virksomhed skaffer kunder er via eksponering. Og da Facebook er det helt ideelle eksponeringsmedie, kommer I altså ikke udenom det, hvis I vil have kunder i butikken.

Fordele ved Facebook Annoncering

Sådan bruger du Facebook mest effektivt

Remarketing

Remarketing handler om en kontinuerlig aktivering af brugeren, der har udvist interesse for jeres virksomhed. Hvis vi kigger på en bruger, der har foretaget en bestemt interaktion enten på jeres reklame eller site, handler det om at eksponere dem igen og igen for til sidst at få dem til at udføre den handling, I gerne vil have dem til. Om end det er at foretage et køb eller tage kontakt til jeres virksomhed. Og på nuværende tidspunkt er Facebook altså et af de allerstærkeste værktøjer på markedet til remarketing.

Øget Rentabilitet

Der kan være en ekstremt god rentabilitet at hente på Facebook. Men det kræver god tid, og den rigtige dataanalyse, for at finde frem til den rigtige målgruppe, som jeres virksomhed skal ramme, samt hvordan de skal rammes. Når I finder de helt rigtige målgrupper, og den rigtige kommunikationsform i forhold til dem, så kan der være en rigtig god rentabilitet at hente.

Flere følgere

Facebook er et socialt medie. Det betyder, at I som virksomhed har mulighed for at opbygge et followship. Et followship handler ikke kun om kvantitet i følgere, men i høj grad også om kvalitet. Jeres følgere skal være ambassadører for virksomheden. Men selvfølgelig er det altid ønskværdigt at have mange følgere, fordi I på den måde kan nå ud og ramme flere og dermed opnå øget organisk eksponering.

Fremvis produkter

Facebook er blevet en platform, der i høj grad også indbyder til eksponering af jeres virksomheds produkt overfor brugere, der kunne være interesseret i at købe netop dette. Med Facebook kan I udnytte jer af produktvisning, allerede inden brugeren klikker på adsene (reklamerne). Disse ads kan så være afregnet på forskellige måder – for eksempel CPM, CPC eller CPA. Det giver jer information, som I kan bruge til at eksponere og foretage produktvisning, før brugeren overhovedet er klar over interaktionen. De brugere, der så interagere med jeres ads eller site, ved I, har en vis interesse.

Vi skaber brugertilpasset markedsføring

Vi har ekstremt meget information omkring de enkelte brugere. Derfor ved vi, hvordan vi skal kommunikere i forhold til brugerne, hvilke budskaber vi skal bruge, hvad behovet er, og hvilket add-format brugeren foretrækker at få tingene præsenteret i. Når brugeren interagerer med sitet og de data, vi tracker på brugeren, bliver vi konstant bedre til at formidle budskabet til dem og ultimativt få dem til at udføre den handling, vi ønsker. Det kan både handle om en konverting i forhold til salg eller henvendelse. Uanset hvad, så bliver brugertilpasningen bedst, jo længere tid der går.

Med en lang tidshorisont på jeres markedsføring på Facebook vil jeres virksomhed opleve de bedste resultater. Facebook annoncering er nemlig en kontinuerlig annonceringsform, fordi I skaber kontakt til brugerne, oplærer dem, og får dem til at købe eller henvende sig. Vi indhenter altså brugerdata og skaber individuelle, tilpassede ads, der rammer den enkelte bruger på den ønskede måde. Dette vil øge graden af konverterbarhed af brugere.

Vi finder dine Audiencer

3,5 millioner danskere er på Facebook. Derfor skal I som virksomhed være meget opmærksomme på jeres audiencer, når I vælger at markedsføre på dette medie. Hvis I vælger at skyde med spredehagl på et medie som Facebook, og spreder jeres budskab til alle 3,5 millioner brugere, så kommer I til at lide store tab som virksomhed. Nogle brugere vil nemlig ikke have nogen form for konverterbarhed. Derfor handler det om at få segmenteret brugerne i audiencer, der har en høj grad af konverterbarhed. På den måde skabes en høj grad af rentabilitet.

Lad os tage et eksempel; Hvis jeres virksomhed sælger hundefoder, er det optimalt at målrette det efter brugere, der enten har en hund eller har udvist en interesse for hundesider eller grupper. Derved skiller I alle andre fra, hvor der ikke er en høj grad af konverterbarhed. Måden at finde frem til de helt rigtige audiencer er ved at spille dem op mod hinanden og finde dem, der har den bedst mulige rentabilitet. Så kører vi på dem, indtil vi når et punkt, hvor de omsætningsmæssigt ikke kan presses mere, og så går vi videre og aktiverer nogle nye audiencer, som ligger relativt tæt på, men som eventuelt har en større population, altså flere brugere.

Dynamiske audiencer

Dynamiske audiencer er audiencer, der hele tiden tilpasser sig dynamisk efter udviklingen. Har vi for eksempel fået nyt data fra et site, hvor vi kan se, at brugeradfærden på dem, der normalt interagerer med sitet, begynder at ændre sig, så vil audiencerne også ændre sig i forhold til dem, der normalt har til formål at foretage konverteringer på sitet.

De audiencer vi bruger til at kommunikere ud til brugerne med, ændrer sig for at øge konverterbarheden. Men selvom de er dynamiske, betyder det ikke, at de er automatiseret. Der skal stadigvæk monteres og optimeres manuelt, men det er en kæmpe hjælp for annoncører at kunne reagere hurtigere på et audience-skift.

Kampagne målsætninger

Når man driver Facebook annoncering, har man altid flere målsætninger, der deles op i kampagner. Det kan være kampagner, der har til formål at skabe awareness, branding, trafik, konvertinger, followship eller noget helt tredje. Det stiller krav til os, og den hjælp, som vi skal bidrage med.

Når vi driver Facebook annonceringer, kører vi altid med flere målsætninger, fordi det er en processuel metode. Har en virksomhed ingen branding-indsats, og er ude af stand til at skabe trafik, kan den heller ikke drive nogle konverteringer. Så selvom det overordnede formål er at øge salget, så kræver det nogle gange kampagner andre steder for at få det til at ske, når man opbygger et brugerflow i forhold til sine annonceringer. Derfor beskæftiger vi os med målsætninger på et strategisk niveau, hvor kampagnerne taler sammen i synergi med hinanden for at opnå den bedst mulige rentabilitet.

Facebook Annonce Formater

Facebook er en platform med utroligt mange annonceformater, der har forskellige formål og som kommunikerer på forskelligvis til brugerne. Består ens audience primært af mænd, kan det for eksempel være en god idé at køre med billede eller video, da de er mere modtagelige for den slags stimuli, mens nogle kvinder bedre kan forholde sig til tekst. Det handler altså om at afstemme ens annonceformater i forhold til ens audiencer. Hvis jeres virksomhed gør det forkert, kan det blive en dyr affære, eller i hvert fald skade jeres rentabilitet. Men det er ikke altid indlysende, hvad man som virksomhed skal vælge af format i forhold til sine audiencer. Derfor er det vigtigt at finde ud af, hvilket format der fungerer bedst i forhold til sit audience, og hvordan der skal kommunikeres.

Vi kan designe dine annoncer

Det handler om at fange brugerens awareness – hurtigt og skarpt. Og her kan vi hjælpe, for vi tager os af det hele lige fra budskabet til den grafiske produktion og videre til den opsætningsmæssige del af selve annoncen og de strategiske processer omkring strukturen. Vi er så heldige at have vores egne dygtige grafikere, der laver visuelle call-out til at fange brugerens opmærksomhed lige med det samme.  Designet er nemlig uhyre vigtigt, for laver man et dårligt design på sine annoncer, flyder man ud i mængden i news feedet på ingen tid.

Facebook pixel

Facebook pixel er en tracking metode, som Facebook anvender, for at vi har den data til rådighed, der er nødvendig for at foretage en optimering. Facebook pixel kan integreres på mange forskellige måder alt efter, hvor I ønsker at måle. Det kan være på alt fra standard events til custom events. Hvis I som virksomhed ikke benytter jer af Facebook Pixel til annoncering, kan I principielt ikke se, hvad der driver tilbage af værdi til jeres virksomhed på baggrund af de annonceringsudgifter, I har haft. Her kan Facebook pixel hjælpe jer til at få øget indsigt i brugerne. Netop fordi det er muligt at måle på mange forskellige parametre. Det kan være en stor fordel for jeres virksomhed at få øgede indsigt i data, fordi informationerne kan transformeres til mere værdi for virksomheden.

En af vores helt store fordele her hos Webstarters er, at vi har vores egne programmører. Det betyder, at vi altid kan lave en knivskarp pixelopsætning på det enkelte site, alt efter hvad behovet er for at drive annonceringen. Hos andre digitale bureauer vil implementeringen typisk være outsourcet til en webudviklingsvirksomhed. Men vi varetager det inden for vores hus og kan derfor foretage implementeringen væsentligt hurtigere og inden for en kort deadline.

Få mere ud af din Facebook Annoncering

Vi hjælper jer, med at få det maksimale ud af jeres Facebook Annoncering, gennem kontinuerlig optimering og godt samarbejde.