facebook_pixel

Hotel Ads bliver nu en del af Google Ads platformen

I denne uge annoncerede Google, at man fusionerer Hotel Ads med Google Ads platformen som en ny type af kampagne. Hertil er der kommet et ”Hotel Center” til at administrere hotellernes price feeds.

Kampagnerne vil fortsat være feed-baserede. Formålet med det nye tiltag er at forbedre administrationen og optimeringen af disse feeds samt skabe bedre annonceringsmuligheder, hvilket kommer til gavn for de mindre hoteller, hvor portaler som Booking, Trivago og Hotels har haft monopol i en årrække.

Den nye type af kampagner er fortsat i testfasen, hvor det er ved at blive afprøvet af bl.a. Despegar og Koddi. Google fortæller også, at der er endnu flere ting i støbeskeen for at give den nye hub endnu bedre funktionalitet, hvor features som dynamisk remarketing er på tegnebrættet.

”Det eksisterende Hotel Ads Center vil blive udskiftet med det nye Hotel Center i faser”, skriver Google’s senior product Manager of Hotels, Michael Trauttmansdorff, i et blogindlæg.

I den nuværende beta-version er fokus på at skabe bedre rammer for hotellerne til at fremvise deres værelser.

Dette kommer uagtet til at skabe en større konkurrence i hotelbranchen og det bliver spændende at følge med i, hvordan det vil påvirke bookingpriserne.

Hvis du selv driver et hotel eller lignende, så anbefales du at udfylde denne formular for at være up-to-date med de seneste nyheder.

Søren J Bruun

Artiklen er skrevet af Søren J Bruun